SP1200: voltage

Je weet hoe de kabels gesoldeerd dienen te worden ivm de gefilterede outs ? (1Tm 6)

Staat in de manual overigens, zou ik echt doen, de sound wordt dan pas echt "sound"
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Je weet hoe de kabels gesoldeerd dienen te worden ivm de gefilterede outs ? (1Tm 6)

Staat in de manual overigens, zou ik echt doen, de sound wordt dan pas echt "sound"

:confused: kabels solderen?
 
Ik ga der vanuit dat de mensen die hier op het forum komen doorhebben dat ik het over jacks aan de audio
kabels solderen heb..............is dat erg raar ?

In dit specifieke geval bij een Emu SP1200 een stereo plug aan de ene kant en een mono plug aan de andere kant
(output 1T/m6)


Origineel geplaatst door enyo-dog
:confused: kabels solderen?
 
Ah, thanks wiseguy. Ik wilde al 'n multicore gaan kopen, maar toen zag ik op de achterkant bij outputs 1 t/m 6 staan "Tip=unfiltered, Ring=filtered".

Ik neem aan dat ik gewoon de ring van 'n stereo plug (SP1200) met de tip van 'n mono plug (mixer) verbind?

En de rest is gewoon ongebalanceerd?

Dat dacht ik al.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Ah, thanks wiseguy. Ik wilde al 'n multicore gaan kopen, maar toen zag ik op de achterkant bij outputs 1 t/m 6 staan "Tip=unfiltered, Ring=filtered".

Ik neem aan dat ik gewoon de ring van 'n stereo plug (SP1200) met de tip van 'n mono plug (mixer) verbind?

En de rest is gewoon ongebalanceerd?

Dat dacht ik al.

Inderdaad, maar het staat ook in je manual beschreven, volgens mij ook getekend, als je normale mono to mono kabels zou gebruiken dan maak je geen gebruik van de filtered outs en dat is nu net één van de mooiste dingen van een SP 1200
Er is nog iets wat je moet weten, 1t/m6 hebben niet dezelfde intensiteit qua filtering, sommige outs lenen zich daardoor beter voor bepaalde (drum)sounds dan de andere, maar dat merk je wel als je je kabels klaar hebt.
Gegarandeerd dat je nog gaat flippen als je het hebt aangesloten op de juiste manier :-)
Een gesampelde kick van bv een TR 909 klinkt uit zo'n gefilterde uit van een SP 1200 nog veel krachtiger als uit
"the real" thing......en das absoluut geen grap, je merkt het nog wel.

succes ermee
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Inderdaad, maar het staat ook in je manual beschreven, volgens mij ook getekend, als je normale mono to mono kabels zou gebruiken dan maak je geen gebruik van de filtered outs en dat is nu net één van de mooiste dingen van een SP 1200
Er is nog iets wat je moet weten, 1t/m6 hebben niet dezelfde intensiteit qua filtering, sommige outs lenen zich daardoor beter voor bepaalde (drum)sounds dan de andere, maar dat merk je wel als je je kabels klaar hebt.
Gegarandeerd dat je nog gaat flippen als je het hebt aangesloten op de juiste manier :-)
Een gesampelde kick van bv een TR 909 klinkt uit zo'n gefilterde uit van een SP 1200 nog veel krachtiger als uit
"the real" thing......en das absoluut geen grap, je merkt het nog wel.

succes ermee

Dat roep ik hier al een jaar of 4
drm ook dat er opeens allemaal mensen die bak "moesten" hebben ;)
(zonde trouwens bij sommige .. met je linn .. jena ! )

check ook snares met veel laag !
je moet meer snijden met je eq wil je het een beetje open houden
want hij duwt zo je hele geluidspectrum vol ...

trouwens mono kabels er half in drukken werkt hier prima !
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik ga der vanuit dat de mensen die hier op het forum komen doorhebben dat ik het over jacks aan de audio
kabels solderen heb..............is dat erg raar ?

In dit specifieke geval bij een Emu SP1200 een stereo plug aan de ene kant en een mono plug aan de andere kant
(output 1T/m6)

ik gebruik hem alleenstaand dus daarom heb ik er nog nooit van gehoord en gedaan...:frons:
 
Origineel geplaatst door enyo-dog
ik gebruik hem alleenstaand dus daarom heb ik er nog nooit van gehoord en gedaan...:frons:

Je maakt een grapje ?

Indien niet :dubbel:
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Inderdaad, maar het staat ook in je manual beschreven, volgens mij ook getekend, als je normale mono to mono kabels zou gebruiken dan maak je geen gebruik van de filtered outs en dat is nu net één van de mooiste dingen van een SP 1200
Er is nog iets wat je moet weten, 1t/m6 hebben niet dezelfde intensiteit qua filtering, sommige outs lenen zich daardoor beter voor bepaalde (drum)sounds dan de andere, maar dat merk je wel als je je kabels klaar hebt.
Gegarandeerd dat je nog gaat flippen als je het hebt aangesloten op de juiste manier :-)
Een gesampelde kick van bv een TR 909 klinkt uit zo'n gefilterde uit van een SP 1200 nog veel krachtiger als uit
"the real" thing......en das absoluut geen grap, je merkt het nog wel.

Ja ik wist dat je sound anders gefilterd werd afhankelijk van door welke output je het naar buiten stuurt. Vandaag even met die soldeerbout aan de slag. Thanks jongens. Verdere SP-tips biljven welkom.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Ja ik wist dat je sound anders gefilterd werd afhankelijk van door welke output je het naar buiten stuurt. Vandaag even met die soldeerbout aan de slag. Thanks jongens. Verdere SP-tips biljven welkom.


mmmm zou het zo kunnen zijn dat ie gefiltered en ongefiltered gelijk uitstuurt ?
zal wel niet maar anders kan je natuurlijk met een insertkabel elke uitgang naar 2 kanalen op je mixer kunnen sturen

zal wel niet maar toch .. ben benieuwd !
 
dit had ik laatst ook met een sp van een kennis van me
hadden we opengemaakt en gewoon de zekering verwisseld
de mijne heb ik hier gekocht
dus kon niet fout gaan :)
 
Vriend je moet het gefilterd en ongefilter niet gelijk uitsturen uiteraard:o: :D Maakt niet uit man had laatst ook een domme fout verholpen,bleek het later de globale instellingen te zijn. Elke dag leer je weer bij moet je maar denken.

succes.
 
Origineel geplaatst door MadR
mmmm zou het zo kunnen zijn dat ie gefiltered en ongefiltered gelijk uitstuurt ?
zal wel niet maar anders kan je natuurlijk met een insertkabel elke uitgang naar 2 kanalen op je mixer kunnen sturen

zal wel niet maar toch .. ben benieuwd !

Ja hij stuurt gefilterd en ongefilterd tegelijk uit: gefilterd op de ring en ongefilterd op de tip. Ik heb nu gewoon 'n snake met mono-pluggen er half in gestoken - dan kan ik ook het ongefilterde geluid gebruiken door de plug er helemaal in de duwen. Als ik tijd en zin heb dan bak ik er wel 'n paar stereo-pluggen aan denk ik.

Bij de weg: gisteren effe snel wat kicks en snares uit m'n MPC naar de SP gesampeld... Wat KNALT dat ding zeg! Un-fukkin-believable. En de gefilterde versie klinkt dan echt 'vintage'. Hoewel, ongefilterd komt al die 12bit smerigheid en aliasing noise meer mee, en dat is ook wel weer lekker.
 
Origineel geplaatst door Christov
verdomme, ik wil ook nog zon ding!

...
Er zijn gasten op dit forum zoals christov die lekkere beats met een trackertje maken en niet zeuren wat ze wel of niet nodig hebben om hiphop te maken, maar het gewoon doen.
Maar een SP is natuurlijk toch wel leuk om te hebben... Niet noodzakelijk, maar wèl leuk. :)

zou je een voorbeeldje kunnen posten eventueel van geprocesste drums?

Ja ga ik doen. Maar ik ben nu nog even druk met het maken van 'n paar soundbanks. Ik heb wel alvast wat geile foto's voor je.

De belangrijkste hoek van de studio:
 

Attachments

  • sp+mpc.jpg
    sp+mpc.jpg
    51,6 KB · Bekeken: 51
Zeker een mooi ding... ik heb er nu wel een aantal op fotos en in het echie gezien , maar ik heb toch steeds een hebbuh-hebbuh gevoel als ik zo'n SP zie...
 
Back
Top