empirical labs FATSO soundalike zelfbouw?

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Allo,

ben zelf erg geinteresseerd in de empirical labs Fatso Jr. : http://www.mercenary.com/elifastojr.html

dit apparaat schijnt de typische vervormingen van tape en vinyl te kunnen reproduceren....lijkt me wel erg interessant om bv achter een DJ mixer te hangen als je met CDs of MP3's wilt DJ'en, of voor live acts vanaf een laptop....

nu kost dat apparaat een godsvermogen....en vroeg ik me af of er niet op een of andere manier zelf iets te bouwen is wat een soortgelijk effect heeft? Het gaat in de essentie om een combinatie van een transformator (het "tranny" gedeelte), een frequency-afhankelijke compressor/saturation, Harmonic Generation en soft-clipping

iemand met zelfbouw-ervaring enig idee hierover?

ohja, de manual: http://www.empiricallabs.com/fatman.html

Olaf
 
Drijf je nu niet een beetje veel over? Deze live gebruiken? Dan zou ik me meer zorgen maken om de ploatjes dan om deze kleine soundnuances.
En gebruik je hem niet live dan denk ik wel dat je met plugins een stuk goedkoper uit bent en het bijna hetzelfde klinkt. Voxengo convolutie bijv?
 
Origineel geplaatst door fuse
Drijf je nu niet een beetje veel over? Deze live gebruiken? Dan zou ik me meer zorgen maken om de ploatjes dan om deze kleine soundnuances.
En gebruik je hem niet live dan denk ik wel dat je met plugins een stuk goedkoper uit bent en het bijna hetzelfde klinkt. Voxengo convolutie bijv?

plugins werken niet als je ergens met CD's staat.....tenzij je natuurlijk je dj mixer door een laptopsoundcard gaat jassen, krijg je wel de latency van de soundcard en de plugins..

je moet voor de gein eens een gewone CD vergelijken met een plaatje op hele harde volumes..dat zijn niet echt "golden ears" die dat verschil kunnen horen, tis echt wel duidelijk aanwezig.....

geef het toe hoor, ben er wel een beetje een freak in, maar is toch leuk/interessant? ;)
 
Origineel geplaatst door koediman
waarom zelf bouwen als je voor minder geld een behringer kan kopen?... ik ken de reeks niet, maar er zal vast wel een "tape emulator real valve professionalizer" bestaan, toch? :D

bij mijn weten niet ;)
 
Volgens mij is Ulli in z'n atoomschuilkelder in het diepste geheim bezig om allerlei schema's te verzamelen via bedrijfsspionage om zelf zo'n ding te kunnen 'bouwen'.

Der Ulli machts!
 
Back
Top