[Track] RevolutioN - Piano?

ThndR

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2004
Berichten
151
Locatie
Leeuwarden
Hey! :)

Ik ben al een tijdje bezig met deze track, maar ik kom er maar niet verder mee.
Wat er nu is, vind ik best goed gelukt, maar hij voelt nog...... niet af.
Een naam heeft ie nog niet, en het genre hep ik ook geen idee van :P

3 maanden FL en dit is het resultaat:

RevolutioN - Piano?


Graag jullie mening en eventuele tips om het nog te verbeteren :)

Alvast bedankt!

Jorn :biertje: (ok, nu hou ik op met "Ohnee, ik mag nog geen bier" :P Zo goed Cheimoon? ;))
 
ik vind dit trackie erg speels gemaakt. je hebt alles gewoon met blokjes in je pianorol neergezet (zo werk ik ook vaak) vind het knap gemaakt.

Je bent in staat om toch complexere melodien te combineren. Geeft blijk van talent.:)

Ik vind wel dat je te lang doorzaagt op hetzelfde in deze track.
probeer eens een echte break te maken, andere acoorden, ander geluid eventueel?! dan krijgt het nummer meer inhoud en meer karakter van.

Ohja...mag de beat harder?:D:D:D:D:D:DD::DD

LOL

Heb het nummer al te vaak gejhoord voor meer repliek...;)

de rest weet je al:P

succes... en ben benieuwd wat anderen zeggen !
 
Origineel geplaatst door Unic
ik vind dit trackie erg speels gemaakt. je hebt alles gewoon met blokjes in je pianorol neergezet (zo werk ik ook vaak) vind het knap gemaakt.

Je bent in staat om toch complexere melodien te combineren. Geeft blijk van talent.:)
:D Bedankt voor de complimenten! :okdan:

Ik vind wel dat je te lang doorzaagt op hetzelfde in deze track.
probeer eens een echte break te maken, andere acoorden, ander geluid eventueel?! dan krijgt het nummer meer inhoud en meer karakter van.

Ohja...mag de beat harder?:D:D:D:D:D:DD::DD
Andere akkoorden zit inderdaad wat in..... Ik verander nu wel af en toe van akkoorden, maar het blijft in hetzelfde "streekje" zodat het nog steeds hetzelfde klinkt :P
Die kick heb je ook gelijk in :o: ;)

succes... en ben benieuwd wat anderen zeggen !
ik ook! :)
 
Okee,
hierbij mijn mening..................

Leuke compositie, aardige melodieën...
Zoals Unic al zei een compleet ander accoordenschema er nog in verwerken zou geen kwaad kunnen!

De drums zijn een beetje slap.
Ik zou daar wat meer kracht (compressie o.i.d.) achter zetten, waardoor ze wat meer naar voren komen.
Ook zou je als de drums inkomen ze eerst op half-speed doen en later 2x zo snel zeg maar...

De sound van de piano kan ook nog beter denk ik, hij klinkt nog een beetje clinisch.
Je hebt wel goed met expressie en dynamiek gespeeld, maar soms overstemt de piano een
beetje de andere geluiden.

Verder zou ik nog kijken of je iets meer een rode draad in het nummer kan leggen. Dus nog
wat thema's van het begin aan het einde terug laten komen ofzo....

Suc6!
 
Origineel geplaatst door trigg
Okee,
hierbij mijn mening..................

Leuke compositie, aardige melodieën...
Zoals Unic al zei een compleet ander accoordenschema er nog in verwerken zou geen kwaad kunnen!

De drums zijn een beetje slap.
Ik zou daar wat meer kracht (compressie o.i.d.) achter zetten, waardoor ze wat meer naar voren komen.
Ook zou je als de drums inkomen ze eerst op half-speed doen en later 2x zo snel zeg maar...

De sound van de piano kan ook nog beter denk ik, hij klinkt nog een beetje clinisch.
Je hebt wel goed met expressie en dynamiek gespeeld, maar soms overstemt de piano een
beetje de andere geluiden.

Verder zou ik nog kijken of je iets meer een rode draad in het nummer kan leggen. Dus nog
wat thema's van het begin aan het einde terug laten komen ofzo....

Suc6!
Bedankt voor de tips. Zoals ik al heb gezegd, met die drums ben ik het eens. De piano overstemt niet alleen de geluiden, het is bijna het enige geluid in de track ;) Ik heb al veel geprobeerd, maar was er niet echt uitgekomen. Als ik (ooit) de inspiratie krijg om er nog een ander geluid onder te zetten, zal alles al een stuk beter klinken :)

Heel erg bedankt voor je replie! :okdan:
 
Ik kan nog weinig toevoegen, alles wat moet gezegd worden is al gezegd.
Maar ik wil nog wel mijn blijk van waardering uitdrukken want je hebt inderdaad redelijk wat in je mars. Ik kan niet zien op welke manier je componeert, maar probeer in ieder geval eens om de akkoordenschema's die je bedenkt niet te laten stoppen na 8 maten om weer te laten beginnen. Ik heb in dit stuk redelijk vaak het gevoel gehad van 'hee, waarom herbegin je nu? ik hoor dat er meer in zit..'

:okdan:
 
Origineel geplaatst door hermax
Ik kan nog weinig toevoegen, alles wat moet gezegd worden is al gezegd.
Maar ik wil nog wel mijn blijk van waardering uitdrukken want je hebt inderdaad redelijk wat in je mars. Ik kan niet zien op welke manier je componeert, maar probeer in ieder geval eens om de akkoordenschema's die je bedenkt niet te laten stoppen na 8 maten om weer te laten beginnen. Ik heb in dit stuk redelijk vaak het gevoel gehad van 'hee, waarom herbegin je nu? ik hoor dat er meer in zit..'

:okdan:

Precies hermax..

Als Jorn wat rustiger zijn track opbouwt...en meer durft qua melody en compositie.... nou ga maar zitten...


:)
 
Origineel geplaatst door hermax
Ik kan nog weinig toevoegen, alles wat moet gezegd worden is al gezegd.
Maar ik wil nog wel mijn blijk van waardering uitdrukken want je hebt inderdaad redelijk wat in je mars. Ik kan niet zien op welke manier je componeert, maar probeer in ieder geval eens om de akkoordenschema's die je bedenkt niet te laten stoppen na 8 maten om weer te laten beginnen. Ik heb in dit stuk redelijk vaak het gevoel gehad van 'hee, waarom herbegin je nu? ik hoor dat er meer in zit..'

:okdan:
Ok, bedankt ;)
Waar Arnaud het vaak over heeft: "potentie" :P
Tjah.... verder, ik ben hier nog niet echt heel technisch in, ik maak wat in me opkomt. Maar naarmate ik meer ervaring krijg zal ik vast beter met dit soort dingen om kunnen gaan :)

Bedankt! :okdan:
 
Persoonlijk zou ik die piano niet zo Quantizen als jij gedaan hebt. Probeer anders eens en Groove Quantize, die alle nootjes wat onderling verschuift. Zo gaat het meer leven en wordt het wat "speelser :D"

Maar de melodie is erg mooi. Zit zeker meer in.

Succes verder
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Persoonlijk zou ik die piano niet zo Quantizen als jij gedaan hebt. Probeer anders eens en Groove Quantize, die alle nootjes wat onderling verschuift. Zo gaat het meer leven en wordt het wat "speelser :D"

Maar de melodie is erg mooi. Zit zeker meer in.

Succes verder
Bedankt voor het compliment en de tips! :) Ga ik zeker uitproberen! :)

:okdan:
 
Leuk trakkie! :okdan:

Voor de rest is alles al 'n beetje gezegd, alleen ik 'stoor' me niet zo aan 't accoorden schema.
Tuurlijk, kan wat extra variatie hier en daar, maar ach..

:biertje: Begin nou es een keer met bier! Dan heeft die smiley tenminste zin! :D
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Leuk trakkie! :okdan:

Voor de rest is alles al 'n beetje gezegd, alleen ik 'stoor' me niet zo aan 't accoorden schema.
Tuurlijk, kan wat extra variatie hier en daar, maar ach..

:biertje: Begin nou es een keer met bier! Dan heeft die smiley tenminste zin! :D
Bedankt Yuri! :)
Ik heb gehoord dat jij meer voor de "monotonere" tracks bent.... dus zo zie je ook maar weer dat het nog steeds een klein beetje smaak blijft ;)

:okdan:
 
Wat mij meteen opviel: wát een brakke piano! Speelgoed; niet te compenseren met een bak reverb en delay! Ik vrees dat het moeilijk zal worden er meer van te maken met Fruity, maar da's echt jammer! Zeker ook omdat de rest van je geluiden eigenlijk best wel okee is. In de intro kun je mooi horen wat je gebruikt, en dat klinkt zeker niet verkeerd. :okdan:

Okee, behalve de drums dan. Je weet wel, dat terugkerende thema bij jou. :D Voor mij is de bassdrum wat te log (een soort kick nemen?), de snare te soft en te zacht en het ritme is sowieso een beetje fantasieloos. Even toelichten: wat je in dit nummer doet is een soort rock-drumtrack maken (leuk dat je dat probeert trouwens). Maar daar gebeurt altijd veel meer in: breaks, toms, meer cymbals, verschuivingen van bassdrum en snare, enz. Luister eens wat muziek en probeer mee te drummen en probeer vervolgens eens lekker jammerig mee te drummen met je eigen muziek. Ik denk dat je daar nog ontzettend veel kunt winnen.

Ik ben het er ook wel mee eens dat het een tikje saai wordt dat je het hele nummer dezelfde akkoordenvolgorde aanhoudt. Ik heb er eigenlijk niet zo'n last van verder, maar het zou een hoop kunnen toevoegen als je in het middenstuk wat varieert. Dan is er meteen een hoop meer om naar te luisteren.

Misschien vrij veel gezeur, maar al met al vind ik het best wel okee hoor. ;)

Maar toch: van zo'n piano zou je toch spontaan aan het bier raken?
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Wat mij meteen opviel: wát een brakke piano! Speelgoed; niet te compenseren met een bak reverb en delay! Ik vrees dat het moeilijk zal worden er meer van te maken met Fruity, maar da's echt jammer! Zeker ook omdat de rest van je geluiden eigenlijk best wel okee is. In de intro kun je mooi horen wat je gebruikt, en dat klinkt zeker niet verkeerd. :okdan:

Okee, behalve de drums dan. Je weet wel, dat terugkerende thema bij jou. :D Voor mij is de bassdrum wat te log (een soort kick nemen?), de snare te soft en te zacht en het ritme is sowieso een beetje fantasieloos. Even toelichten: wat je in dit nummer doet is een soort rock-drumtrack maken (leuk dat je dat probeert trouwens). Maar daar gebeurt altijd veel meer in: breaks, toms, meer cymbals, verschuivingen van bassdrum en snare, enz. Luister eens wat muziek en probeer mee te drummen en probeer vervolgens eens lekker jammerig mee te drummen met je eigen muziek. Ik denk dat je daar nog ontzettend veel kunt winnen.

Ik ben het er ook wel mee eens dat het een tikje saai wordt dat je het hele nummer dezelfde akkoordenvolgorde aanhoudt. Ik heb er eigenlijk niet zo'n last van verder, maar het zou een hoop kunnen toevoegen als je in het middenstuk wat varieert. Dan is er meteen een hoop meer om naar te luisteren.

Misschien vrij veel gezeur, maar al met al vind ik het best wel okee hoor. ;)

Maar toch: van zo'n piano zou je toch spontaan aan het bier raken?

tja.. het is een sample uit mijn D70:D ahum...sorry...mijn schuld dus;)

dus als Jorn de track echt wil maken. kan de midi file altijd apatrt gedraaid worden. met een betere piano:)
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Wat mij meteen opviel: wát een brakke piano! Speelgoed; niet te compenseren met een bak reverb en delay! Ik vrees dat het moeilijk zal worden er meer van te maken met Fruity, maar da's echt jammer! Zeker ook omdat de rest van je geluiden eigenlijk best wel okee is. In de intro kun je mooi horen wat je gebruikt, en dat klinkt zeker niet verkeerd. :okdan:

Okee, behalve de drums dan. Je weet wel, dat terugkerende thema bij jou. :D Voor mij is de bassdrum wat te log (een soort kick nemen?), de snare te soft en te zacht en het ritme is sowieso een beetje fantasieloos. Even toelichten: wat je in dit nummer doet is een soort rock-drumtrack maken (leuk dat je dat probeert trouwens). Maar daar gebeurt altijd veel meer in: breaks, toms, meer cymbals, verschuivingen van bassdrum en snare, enz. Luister eens wat muziek en probeer mee te drummen en probeer vervolgens eens lekker jammerig mee te drummen met je eigen muziek. Ik denk dat je daar nog ontzettend veel kunt winnen.

Ik ben het er ook wel mee eens dat het een tikje saai wordt dat je het hele nummer dezelfde akkoordenvolgorde aanhoudt. Ik heb er eigenlijk niet zo'n last van verder, maar het zou een hoop kunnen toevoegen als je in het middenstuk wat varieert. Dan is er meteen een hoop meer om naar te luisteren.

Misschien vrij veel gezeur, maar al met al vind ik het best wel okee hoor. ;)

Maar toch: van zo'n piano zou je toch spontaan aan het bier raken?

Jouw schuld Arnaud :duivels:
Neej hoor, das flauw :D Die piano is snel te veranderen ;)

Rock-drumtrack, had Arnaud het wonder boven wonder ook al over :D apart :P
Tjah, de rest heb ik het al over gehad! :D

Thnx voor je replie! :D :okdan:
 
Back
Top