niet metrische schroeven

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.923
Locatie
Utrecht, NL
Ik ben stad -en land afgeweest maar zonder succes.
Waar kan ik een paar schroefjes vinden die aan de voorkant van mijn Oberheim DX passen? (zelfde geldt voor de DSX en DMX).

liefst met vleugel erop zodat ze er makkelijk af te draaien zijn.

Het is een afwijkende (amerikaanse?) schroefdraad dus niet makkelijk te vinden.

Ze ontbreken bijna altijd bij dit soort apparaten omdat je nogal vaak binnenin moet rommelen.
 

Attachments

  • screw.jpg
    screw.jpg
    28,7 KB · Bekeken: 123
Laatst gewijzigd:
tja, er zit een zaak in eindhoven waar ze , geloof me, 10000000e verschillende schroefen ed hebben.

Ook Amerikaanse, want wij sturden daar altijd klanten naar toe die met hun Fender of Gibson ( gitaren red. ) schroefjes wilde hebben die nergens te krijgen zijn.

Maar ja, tis in Eindhoven.....

als je me een schoefje opstuurt wil ik graag voor je kijken, die zaak is hier op de hoek.

Zelf bellen kan ook:

IJzerhandel de Spijker
Stratumseind 17
5611 EN
Eindhoven.
040-2444724
 
Ah kom op, ik heb dit al vaker gehad... Je moet iemand vinden met een doos (oude) boutjes en dan maar gewoon uitproberen. Loop eens een wat oudere ijzerhandel in de stad in met het schroefje en vraag of hij nog wat oud spul heeft.. Daar moet je het van hebben! En je moet doorzetten want ze hebben vaak geen zin om jou voor dat ene schroefje te helpen! ;)

Arv
 
voor vervolg gevallen...

boutjes en schroefjes met engelse draad zijn ook verkrijgbaar bij bijvoorbeeld boten-winkel of goede watersportzaak. alles is dan wel rvs en weet niet in hoeverre dit standaard of niet standaard schroefjes betreft. boutjes in ieder geval in vele soorten en maten is mijn ervaring
 
ik heb er een DMX bij :) :) :)
en deze heeft hele handige schroeven waar je geen schroevendraaier bij nodig hebt:
uiteraard houd ik mij aanbevolen als iemand meer van dit soor schroeven weet te vinden zodat ik ze op al mijn Oberheim kasjes kan plaatsen.
 
dat soort schroefjes vind je ook weleens bij servers en andere computers, heb geen idee waar je ze los zou kunnen kopen, maar is misschien iets in de goede richting.. (?)
 
Origineel geplaatst door Roel
dat soort schroefjes vind je ook weleens bij servers en andere computers, heb geen idee waar je ze los zou kunnen kopen, maar is misschien iets in de goede richting.. (?)

Dit zijn o.a. schroeven die IBM vroeger gebruikt op PC Servers en de PC van het type 300 GL/PL.
 
Inderdaat bij de oude ibm s aan de achterkant zn systeem
waar de ibm 8513 monitor bijhoort
 
Back
Top