akai s2000 en electribe m

wombat

Nieuwkomer
Lid sinds
2 december 2004
Berichten
5
Locatie
betoewe
k dan,

donderdag komt er een s2000 bij, en nou wou k eigenlijk weten hoe ik die precies moet aansturen. T liefst zou ik hem gewoon naast de electribe m en de er willen laten lopen, en mss in wat mindere mate om eens wat serieuzere nummers te fiksen. studio gebruik dat is wel ok ofzo, cubase daar valt wel uit te komen, maar heb je ook (pc) sequencers die live gebruik meer ondersteunen? of moet ik daarvoor toch een hardware sequencer der bij hebben?

k vind live kutten beter namelijk als de hele avond duf achter 1 sample te zitten (sorry). of is een s2000 dan geen verstandig idee en kan ik beter uitkijken naar zo'n desktop sampler dinkie ala roland sp 505 ofzo? en ja, ik ken de korg emx, dies veels te duur. K heb ook nog geen midi keyboardje ofzo, maar der zat ook een rolandje aan te komen, dus das nog ff afwachten dan.

nou bedankt he:halleluja
 
Wat bedoel je met 'live kutten'? Live in de zin van een optreden, of dat je dingen kan inspelen e.d. terwijl je sequencer loopt? En kun je iets duidelijker uitleggen wat je precies van plan bent? Met de sampler bijv?
 
ja voornamelijk freaken zeg maar, en dan idd live. flink wat patterns voorprogrammeren in de em en er, sampler erbij voor de extra geluidseffecten (zal voornamelijk bush, tv, ouwe muziek, franse volksliederen, enz..) er doorheen, dus eigenlijk is de vraag meer of zo'n s2000 live een beetje makkelijk te gebruiken is (met of zonder sequencer), of dat ik niet beter kan doorsparen voor een ander apparaat?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top