Platenmaatschappijen verspreiden nep-mp3's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
de prijzen in nederland echt belachelijk duur je denk al snel aan een copytje he. maar ik heb net speedyj loudboxer uit de usa laten komen en is ie nog goedkoper dan geile k*t free record

groetjes dennis
 
Ik geef eerlijk toe dat ik op Audiogalaxy (jaja, R.I.P.) meerdere keren wat leuke bestandjes heb gevonden. En dan wil ik geen hele CD's ofzo, maar van die moeilijk te vinden nummers.. Dat kon je daar redelijk terugvinden..

Toch de laatste tijd koop ik steeds vaker platen op websites van uitgeverijen waar je bijna direct de artiest betaald. Dat is de toekomst volgens mij.
45 piek voor een CD is wat mij betreft wel te doen, mits je wel waar voor je geld krijgt (veel nummers, mooi boekje enzo)


Arv
 
Sources at three major labels admit they're deluging popular services like Morpheus, Kazaa and Grokster with thousands of decoy music files that look identical to a sought-after song, but are filled with long minutes of silence -- or 30-second loops of a song's chorus.

Irritant!
Maarruh, ik ben nog nooit zo'n file tegengekomen. Dat zal wel komen doordat ik alleen ouwe en onbekende zooi download. :P
 
Ik denk niet dat het veel nut heeft, het zal de mensen tijdelijk tegen houden om mp3 te downloaden maar er zal wel een patch voor komen dat de lege mp3tjes er tussen uitgefilterd worden
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
ja ik ben de enige.

heb hier geen enkele gecopieerde cd liggen.

en ik haal mijn cd's bij de Makro, de nieuwe cd's voor 10 tot 15 euro

nee.. je bent niet de enige..
de enige gekopieerde cds die ik heb zijn CD's die ik gekocht heb maar voor in de auto een kopietje heb liggen om het origineel niet om zeep te helpen.
Ik koop alleen nooit cd's bij de makro.. hoewel.. doe maar - greatest hits heb ik daar destijds wel gekocht... jeugdsentiment =(

CD's kunnen inderdaad wel goedkoper maar dan moet er inderdaad meer verkocht worden (dus geen illegale kopieen) en de BTW naar 6%, scheelt ook al gauw zon 13 % in de prijs voor de gewone consument.
 
Re: Dat zou een mooie zijn..

Re: Dat zou een mooie zijn..

Origineel geplaatst door CraZ
Dat muziek via internet beschikbaar wordt gesteld.. direct door de artiest. En dat je dan een MP4'tje (of zoiets.. ) kunt downloaden.. voor een schappelijk prijsje.

Daarnaast natuurlijik de gewone distributie via vinyl en CD laten verlopen via platenmaatschappijen..

moet te doen zijn volgns mij, tracks downen en er dan een klein bedrag voor laten betalen, IK zou het in ieder geval doen en ik denk vele mensen hoewel je er altijd van die mensen bij zult hebben die wel blijven kopieeren enzo...
die piraten had je ook in de tapes tijd die tapes verkochten met de top 40 erop enzo, kom je gewoon niet onder uit.
 
een paar jaar geleden was er een verdubbeling qua cd verkoop ten opzichte van lp verkoop(toen er nog geen cd"s waren)

dus ze moet idd niet zo zeiken. kijk als de prijsvan een cd bijvoorbeeld 15 gulden is heb ik toch liever de echte met een mooi hoesje dan de gekopierde. maar ik stond laatst in de free record shop met een cd bij de kassa die cd kosten 26 tot dat ik ik het ff ging omreken naar guldens. heb de cd terug gelegd en ben maar de winkel uitgelopen.

tja en dan durven ze op het journaal vanavond nog te beweren dat er geen prijsstijgingen zijn(of nauwlijks) door de invoering van de euro.

Maar ik snap het wel connybreukhoven's plastische chirugie moet natuurlijk ook betaald worden:)
 
Origineel geplaatst door EDP


Maar ik snap het wel connybreukhoven's plastische chirugie moet natuurlijk ook betaald worden:)


en mijn plastische chirurgie dan ??? :(

Ik wil nou eindelijk wel is een neus van normale proporties en van mijn rughaar af ;{
 
Origineel geplaatst door da goose



en mijn plastische chirurgie dan ??? :(

Ik wil nou eindelijk wel is een neus van normale proporties en van mijn rughaar af ;{
eh telsell misschien iets voor goosy ?

enne speciaal voor de achterlopende mensen ;)

tjek http://www.emusic.com

en kijk dan eens bij de labels
en kijk dan nog eens maar dan goed ;)

en ik wilde nog zo graag logic voor de pc aanschaffen =(
maar das weer een ander verhaal
 
Ik vindt dat prijzen van media totaal niet in vergelijking staan tot wat de kosten zijn. Fysieke productie, distributie, etc. De grootte maatschappijen maken gewoon teveel overhead kosten.

Wat ik helemaal walgelijk vindt is de prijs van standaard DVD's. Vaak het dubbele van een videoband met identieke vulling als de DVD. Een DVD is goedkoper om te maken, maar kost vaak het dubbele van de videoband. Als je veel extra krijgt, zoals bijvoorbeeld bij Star Wars, The Phantom Menace, waar niet in de biosfilm opgenomen scenes afgemaakt, of opnieuw opgenomen zijn, betaal ik dit graag. Wanneer dit niet of maar in zeer beperkte mate het geval is vindt ik het neigen naar zelfverrijking van de uitgevers.

Greetz,

Yawgmoth
 
Ik heb zelf nog nooit gebruik gemaakt van Kazaa of dat soort shit. MP3'tjes boeien mij niet zoveel, maar ik ben echt niet vies van een naar CD-audio omgezet album van een artiest die ik krijg van een vriend of collega. Ik luister eigenlijk alleen nog maar radio de laatste tijd... Oh ja, ik ben nu weer even de collectie Three DJ's In A Box 1, 2 en 3 aan het beluisteren in de auto (allemaal eerlijk gekocht :-)
 
Laatst gewijzigd:
cool !

maaaarrrrr moet dus gewoon mailen

maar livesets blijven legaal ?

enne zit nu op : http://www.deephousepage.com/

nog steeds het beste van 15 jaar geleden alleen de geluidskwaliteit is niet altijd top
 
misschien wordt het eens tijd dat er een non-profit organisatie komt waar artiesten/(independent)labels zich bij kunnen aansluiten voor een bepaald bedrag per jaar, en dat die organisatie een goeie website op poten zet waar zowel het downloaden van muziek per artiest/label wordt bijgehouden alswel het hele betalingsverkeer wordt geregeld....en dan niet van die amateuristische zooi maar gewoon goed aanpakken...normale prijzen ook....en ook geen ruimte voor file-sharing etc want dan krijg je al gelijk gezeik met de leveranciers van je muziek....

maar eigenlijk wil ik gewoon een leuk doosje, mooi boekje, en daar 15 euro ofzo voor betalen...dat vinnik een goeie prijs....misschien kan dat (warehousing, verzending) dan ook wel door die organisatie worden geregeld.....is dat niet iets voor de Buma's van deze wereld? die behartigen toch de belangen van de artiest? dan is het de vraag waar die grote marges erop geplakt worden...door de grote labels? door de cd winkels? door de overheid met de BTW? als je dat kan beantwoorden en ook weet waarom dan weet je ook wat je al eerste moet omzeilen..

Olaf
 
Laatst gewijzigd:
zekers, ik hoor dit liever dan cd's รก 25 eypo's

:engel:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top