reason nieuws

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
blijkbaar zijn ze bij de propellerheads toch wel druk bezig met reason3.............. er komen wat tipjes van de sluier tevoorschijn:

http://www.reasonstation.net

zelf vermoed ik dat het een device is waarin je reason-devices kunt combineren tot 1 "meta-device" ... dus bouw bv met 3 subtractors, 3 screams en een delay je eigen mega-synth, en sla deze op als een preset........ slim bedacht....want tot nu toe was er geen handige manier om in reason synths te layeren en via midi te bespelen/triggeren (kon wel met de bussen maar dat was soort workaround) .......

ben benieuwd wat er nog meer komt ;)

Olaf
 
Soort 'macros' voor Reason?

Klinkt idd interessant. Maar hopelijk dat ze het CPU gebruik hiermee niet te onoverzichtelijk maken want ik kan me erg goed voorstellen dat je heel makkelijk een paar metablokken bij elkaar frot en hoppa CPU over de rooie.

En het staat misschien haaks wat ik hiervoor zei. Maar me dunkt dat ze qua CPU load qua kwaliteit wel wat meer richting 64 bits synths, FX opgaan want dat is al bijna standaard tegenwoordig.

Maar redrum in een 4x4 of wellicht 5x4 pad indeling zou ook niet verkeerd zijn. En dat hij makkelijk samenwerkt met MPD16, Fantom, SPS serie en Korg padjes.

Nou ja er was al heel lang een Reason3 draadje waar ook al heel wat geboomd was. :)
 
nog paar dingen die r van mij ook wel bij mogen:

1. Audio IN.. leuk in combi met de Vocoder
2. het rack beeldschermbreedte vullend....
3. de mogelijkheid om nu wel daadwerkelijk het seq. gedeelt AFZONDERLIJK op een 2e monitor te plaatsen
zonder dat ik eerst de MAIN scherm over beide monitors moet trekken.....
4. zou fijn zijn als bijv. bij een patch die je maakt voor Subtractor.. evt. FX word meegenomen...
maar misshcien dat dat ook mogelijk word zoals Olav beschrijft ( alles in 1 patch )
 
Origineel geplaatst door dj wb
heeft iemand dat beta ding op propellerhead.se gedownload ?


ahum? die is er niet, je kan je wel inschrijven voor een betatest van reason 3
 
reason3.jpg


http://www.soundonsound.com/news?NewsID=7298
 
Back
Top