Solidtrax

Sound Designer
Sinds september ben ik bezig geweest met sounddesign met de UADx PolyMAX van Universal Audio.
Tijdens het maken van zo’n 200 presets, waarvan er 160 in mijn expander Maxed Out zijn terechtgekomen, heb ik notities gemaakt en daarna de tijd genomen om een uitgebreide review te schrijven. Die kun je hier lezen: UAD PolyMAX Review – Analog Synth Sound You’ll Probably Love | Solidtrax

Hier zijn een paar sounds die ik daarvoor heb ontworpen:

Prima demo inderdaad, maar ik hoor verder niet heel veel speciaals in de synth zelf tov iedere andere 13-in-een-dozijn VA.

Persoonlijk vind ik hem meer dan prima klinken. Hij is volgens mij vrij bewust neergezet als bread-n-butter synthesizer, maar met goede klank en vrij goed doordacht ook. Ik heb wel wat wensen, die ik uitleg in mijn review, maar ik moet toegeven dat ik vermoed dat ze daar weinig mee gaan doen. We zullen het zien.

Verder vond ik dit - pas na het schrijven van mijn review + sound design werk - online van de ontwikkelaar zelf:

Ik neem aan dat de meeste mensen die hier vertoeven daar wel van smullen :-)

interessant. niet echt nerd stuff. zou dan eerder willen zien hoe ze het moddelen van filters en vca's doen.
Een envelope kan ik nog wel voorstellen. simpel het voltage over tijd meten en dan die curves in een model gieten in je C / C++ code.
Maar zeker met filters coeficients, feedback ed word het een stuk technischer. I
Ik heb veel over moddeling gezocht maar nooit echt uitgevonden hoe ze dat werkelijk doen.

Ik vind de sound overtuigend.
waarmee ik bedoel dat ik die heel goed vind.

Back