Ibanez PUE5B delay repair

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.307
Locatie
la côte belge
Ik heb een tijdje terug een Ibanez PUE5B aangeschaft voor weinig wegens defecte delay, is een multieffect pedaal, variant van de Ibanez / Maxon PUE5 voor gitaar, maar dan met EQ ipv distortion zodat het wat nuttiger is voor Bassgitaar spelers. Ik vond de look wel leuk en ging het kado doen aan een bevriende gitarist na herstelling.

Plaatje ter referentie:

Ibanez_PUE5_1990cat.jpg


De delay erin is zeer nauw verwant aan andere Ibanez delays uit die tijd (DDL10, DDL20, DML10). Zou lekker klinken. Maar deze doet dus helemaal niets.
Zou "veel" kapot gaan, maar ik heb alle gebruikelijke oorzaken al gecheckt (denk ik toch). Zou de MC4102F custom chip kapot zijn? Zover ik hoor gaan deze niet zomaar defect.
Gaat verder mijn kennis allemaal te boven.
Een service manual voor de PUE5B is onvindbaar. Wel vond ik deze van de PUE5 en ik ben bijgevolg vele uren bezig geweest met het schema van de PUE5 delay aan te passen met de (meeste) componentnamen van de PUE5B, niet helemaal klaar maar ik post het in elk geval hier, iemand anders kan er veel aan hebben, alles in het geel zijn aangepaste waarden tov de PUE5:

PUE5Bschematic_0.1.png


Mocht iemand meer ervaring hebben met dit type delays en me wat op weg kunnen helpen?
Vermoedelijk zit het probleem in het digitale gedeelte
 
Heb je een oscilloscoop toch ? Ik zou eens kijken naar de FET, Opamps, VCO van de MC4102 (CLK en OSCIN en OSCOUT zie ik ), DRAM data en adreslijnen ...
 
heb je de switch al gechecked? wellicht ff bruggen?
verder zou ik het audio signaal met de scoop volgen. kijken waar het op houd. als je wel signaal de digidelay in krijgt dan idd kijken of er wel clock is.

wat gaat de opamp in en wat komt eruit?

geen idee verder.
 
Koop een goed werkende, vergelijk, fix en verkoop de goed werkende terug...
ik weet alleen niet of die dingen nog te vinden zijn...
 
Back
Top