The strength within (house)

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
419
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,

Jullie hebben vast ook wel van die sequences ergens op je sequencer/computer staan die na jaren niet uit je hoofd gaan.
Dan weet je dus dat je er een track mee moet maken. Deze is er zo een. Gebaseerd op een sequence op m'n favoriete cheap ass keyboard.
Ableton is gebruikt als tapedeck, dus ik heb sessies heerlijk lopen knippen, plakken en schuiven. Alleen al dat plezier maakt deze track voor mij het waard.

De levels zijn volgens mij een potje geworden. Ik heb momenteel alleen een hifi-setje uit de jaren '80 waarop alles vrij apart klinkt en zo'n JBL Flip ding om op af te luisteren.
Dus voor nu maar even exportje.

 
Ik vind hem lekker, een hoop leuke muzikale ideeen en geluiden bij elkaar! Heerlijk trackje voor de zaterdagmiddag bij het wakker worden.
 
Thanks, heren! Ik besef nu dat de track voor een te groot deel uit 'breaks' bestaat. Die drop aan het einde moet eerder ook al eens voorkomen.
Met al het knippen en plakken ben ik een beetje de lijn in de track vergeten.
 
Toch leuk lekker bezig, vrolijk nummer :okdan:

Guarilla tactics voor je hifi mastering, maak een map met muziek die jij top vind klinken op je set en produceer richting hoe dat klinkt.
 
Prettig plaatje wel, beetje retro hifi klinkt 'ie wel, weer eens wat anders dan lo-fi ;)
 
Back
Top