GG Audio Blue3 en Spin verkocht aan Cherry Audio

Ray Giarratana van GG Audio noemt het 'exciting news'. Wat mij betreft is het gewoon weer een kleine ontwikkelaar naar de K!@^e met 1 van de beste Hammond Emulaties.

Blue3 en Spin zijn verkocht aan Cherry Audio. Hier de link naar het artikel: Exciting Announcement!

Voor GG Audio klanten is de huidige versies van Blue3 en Spin en de toegang tot licenties gedurende een beperkte tijd nog op de GG Audio website beschikbaar. Daarna niet meer! Beide bedrijven streven er wel naar een soepele overdracht te garanderen en de gebruikerscontinuïteit met de software te behouden. Er volgen aankondigingen over de toekomst van de producten van Cherry Audio.


1709284934032.png
1709284962406.png



Hier nog een 'diepterecensie': GG-Audio Blue3 v2 [Exciting, Deep] Review | Reviewer's Revival
 
is het niet gewoon lekker cashen voor Ray en dan verder met een volgend speeltje ontwikkelen ?
 
Sherry Audio, de Wibra van de synthontwikkelaars..:P
 
Is dat per se slecht?
Tja, afhankelijk vanuit welke kant je het bekijkt... ik denk van wel. Deze ontwikkelaar is een perfectionist met een prachtig klinkende emulatie. De laatste tijd is de ontwikkeling van Blue3 stil blijven staan, dus met deze overname is er weer continuïteit. Dat is in die zin positief. De vraag is tegen welke prijs? De Cherry Audio plugins zijn soms best leuk, lekker goedkoop, heel gemiddeld en soms springt er 1 uit die echt wel okay is. Niets tegen Cherry audio. Hun GX-80 klinkt echt wel leuk en verder is dat natuurlijk heel persoonlijk. Ik verwacht dat nu de Cherry saus over deze plugin wordt gegoten en daarmee niet meer zo fris en sprankelend blijft klinken als nu. Een andere GUI met dezelfde Cherrysaus klankkast zal ik maar zeggen. Het gaat mij echt om de fantastische klank van deze plugin, niet meer, niet minder. Die 'grote jongens' verkopen toch wel alles wat ze maken. Maar deze ontwerper was er echt voor gegaan, klein bedrijfje met veel bekendheid en waardering voor deze plugin. Nu is dat afwachten. Het kan zo maar goed uitpakken of Blue3 verdwijnt op de snel groeiende Cherry stapel en dan denkt de gebruiker, pfff, weer een Hammond VST, daar heb ik er al vier van (Arturia, IK Multimedia, UAD Waterfall et cetera). En straks weet niemand meer hoe een echte Hammond klinkt. Doos of geen doos eromheen.
 
Is dat per se slecht? Ik kan me voorstellen dat het een hoop voordelen met zich meebrengt. Niet meer tientallen mailtjes per dag beantwoorden, niet meer altijd alles alleen moeten uitzoeken, gebruik maken van elkaar kennis en bereik etc. Cherry Audio is ook geen NI of Izotope ofzo, toch?
Naar mijn weten is Cherry Audio ook maar een kleine developer (nog).
 
Ik verwacht dat nu de Cherry saus over deze plugin wordt gegoten en daarmee niet meer zo fris en sprankelend blijft klinken als nu. Een andere GUI met dezelfde Cherrysaus klankkast zal ik maar zeggen. Het gaat mij echt om de fantastische klank van deze plugin, niet meer, niet minder.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat men moeite gaat stoppen in het verslechteren van een VST. Ik denk dat ze gewoon een breder aanbod van VSTs wil hebben om beter te kunnen concurreren met grotere aanbieders.
 
Waarschijnlijk gaat het om het imago van Cherry Audio. Ze gaan in hun emulaties tot 90-95% en dan vinden ze het prima om te releasen en doen dat vervolgens ook aan de lopende band. Waar anderen zoals Softube, TAL en Synapse Audio voor de 99-100% willen gaan.
In sommige gevallen halen ze nog geen 50%
 
ik vind die jp4 egt lam van sherry
 
ik vind die jp4 egt lam van sherry
Sommige klanken lijken er wel een beetje op, maar hij reageert echt totaal niet als een jp-4, echt super suf. De echte is juist zo inspirerend, had hem nooit moeten verkopen.
Mooi aantal berichten ook Sep :)
 
Over welke emulaties hebben we het dan?
Arp 2600 , niet dat je het niet kan gebruiken om muziek mee te maken , maar een emulatie , neen echt niet .
Probbeer maar eens de filter te feedback in the preamp , mosnterlijk slecht :)
En een paar golfvormpjes vergelijken op you tube is echt geen accurate vergelijking .
Nee , cherry sucked echt hard maar ik snap dat het populair is bij een bepaalde doelgroep ...de marketingsmachine en de influencers doen hun werk :)
 
Back
Top