LabelRadar.com

Rutger

Continuous Learning
Lid sinds
2 april 2002
Berichten
553
Locatie
Mierlo
Eerder deze maand een tech house track van mij geplaatst op dit forum en op KVR.
Op zich goede feedback, maar op KVR gaf iemand mij in een direct message de tip om de track op LabelRadar.com te plaatsen.
Eerlijk gezegd, met tech house kom ik echt niet verder dan het op een ghost producing site plaatsen en iemand anders met de eer te laten strijken tegen een mooie vergoeding.
Geen tijd ook om me in echt in het genre te verdiepen qua labels en artiesten.

Anywho, van LabelRadar had ik nog niet gehoord, maar toen ik ging kijken leek het wel het proberen waard; het is immers in de basis een gratis dienst.
Stapje voor stapje kom je er toch steeds meer achter dat je veel meer kans maakt als je maandelijks $12 overmaakt voor een PRO subscription!
Met als beargumentering: je upload komt nu in de wachtrij, maar met een PRO subscription sta je meteen vooraan en heb je meer kans dat een label ook daadwerkelijk naar je track luistert.

Ik wacht het gewoon even af! PRO ga ik sowieso nooit, dat laat ik aan de pro's over :)

Wat zijn jullie ervaringen met LabelRadar (of overwegingen om het niet te proberen)?

Voor de nieuwsgierigen, hier is mijn profiel: LabelRadar
 
Ik heb de indruk dat soort sites vooral profiteren van de droom die velen hebben 'door te breken' en dus de 'pro' fees opstrijken zonder er iets voor te hoeven doen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat labels door de eindeloze stroom bagger op dit soort sites gaan lopen graven in de hoop iets bruikbaars te vinden dus het lijkt me persoonlijk redelijk kansloos. Het feit dat mensen betalen om hun track voor in de rij te krijgen maakt me nog wantrouwiger dat kwaliteit boven komt drijven. Maar wie weet, niet geschoten is altijd mis enzo.
 
Ik heb de indruk dat soort sites vooral profiteren van de droom die velen hebben 'door te breken' en dus de 'pro' fees opstrijken zonder er iets voor te hoeven doen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat labels door de eindeloze stroom bagger op dit soort sites gaan lopen graven in de hoop iets bruikbaars te vinden dus het lijkt me persoonlijk redelijk kansloos. Het feit dat mensen betalen om hun track voor in de rij te krijgen maakt me nog wantrouwiger dat kwaliteit boven komt drijven. Maar wie weet, niet geschoten is altijd mis enzo.
Dit dus. En blijf sceptisch wat betreft je rechten over hetgeen wat je op hun site submit.
 
Labelradar is prima site. Als een label binnen bepaalde tijd je track niet luistert krijg je credits ook gewoon terug. Hebben veel contests ook. Zelf nog weinig gebruik van gemaakt overigens maar een bekende heeft via labelradar label gevonden waar hij nu regelmatig op uitbrengt.
 
Even doorgeklikt naar je Soundcloud-plek. Leuke tracks en genoten van je 70's mix :)
Thanks! Ja, die 70's hebben stiekem best veel leuks als je je erin gaat verdiepen. Knap wat ze in die tijd zonder midi en vaak ook zonder sequencers konden maken.

Inmiddels al 3 labels naar mijn track geluisterd op LabelRadar overigens, echter hebben ze geen interesse.
 
Back
Top