[WIP] Een of andere Neue Deutsche Welle-achtige track

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Je moet eens wat proberen, deze ligt echt al mega lang op de plank en ik had eindelijk eens wat ideeën om hem weer verder op te pakken. Pads erin komen dus nog van mijn OB-8 die schon längst verschwunden is. Verder heb ik eens mijn D-05 erin gebruikt die ik niet heel veel gebruik, evenals m'n K-2. 't Is een redelijk ver gevorderde WIP maar tips zijn altijd welkom, en ik heb nog geen titel want dat vind ik sowieso altijd lastig.
 
Als ik op het begin afga, zou het me ook niet verbazen als ik ineens Harrie Jekkers of Henk Westbroek zou horen. :D In het geheel klinkt het ook wat als begeleidingstrack waarop alleen de vocals nog ontbreken.

Verder wel goed gelukt, prima sounds en op de mix heb ik ook niet veel aan te merken. De drums hebben wel wat veel reverb, ik zou het zelf denk ik iets droger of met wat minder tail (ofzo) doen. Maar dat is vooral smaak.
 
Ja dat is de K-2 denk ik, mijn patch was niet bijzonder toonvast. Beetje '70s charme in een track die verder vrij '80s is :D
`K vind het stom van mezelf dat ik dat niet kan horen. Daarom heb ik ook geen absoluut gehoor. Op een gegeven moment baalde ik er zo erg van dat ik via CV niks meer maak. Alleen met die vaste kristal grid kom ik er wel uit. (A=440hz) e.d. `k speel wel alles na.

Wel een mooie klank die ik ergens herken van een intro.
 
die intro drift wel heel gewaagd hehe
intro doet denken aan stranglers - always the sun, tenminste, helemaal in t begin
ik vind m best ok. Moet er een duitse vrouw op zingen?
Moest ook even aan Falco denken maar weet niet waarom.
 
intro doet denken aan stranglers - always the sun, tenminste, helemaal in t begin
Die patch van Always the Sun komt ook uit een OB-Xa, die heb ik vrij goed weten na te maken op mijn OB-8 toen. Ik heb een variant van die patch gemaakt met wat meer modulatie, da's heb je de patch die je daar hoort. Heb ik overigens wel vaker in m'n tracks gebruikt, da's denk ik wel mijn favoriete patch die ik ooit op dat ding heb gemaakt. Met vrij intrinsieke quantized modulatie, wat de OB-8 echt onderscheidt van de OB-Xa
 
Back
Top