MPC2500 slider doet het voor de helft

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.109
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Mijn mpc2500 heeft 1 qlink slider die het maar voor de helft doet. De bovenste helft.

Dit is erg onhandig, vooral wanneer je 'm gebruikt om start point te verzetten. De waarde springt dan opeens van het begin naar ongeveer 1/3e - 2/4e van de gehele waveform.

Ik kan de slider eruit halen en open en schoonmaken, maar ik vraag me af of dit kan of dat het baantje echt kapot is. (beetje koppenreiniger al geprobeerd, dit verhelpt niet).
Als ie dan toch open ligt en reparatie werkt niet zou ik gelijk een vervangende slider willen hebben om erin te solderen.

Weet iemand welke slider dit moet zijn? Ik zie het in de service manual niet staan en heb weinig zin om uit USA te bestellen als het gewoon een standaard slider is die ook zonder Akai MPC opslag te bestellen is in NL.
 

Beetje duur.

Ik zou hem desolderen kijken of je de exacte kan vinden.
Van de ander kun je de waarde .eren.
Of wellicht kun je hem fixen.

Ik heb onlangs alle faders van een tascam 244 uitelkaar gehaald. Borstels recht en schoon weer inelkaar gezet.
Wellicht lukt dat.
 

Beetje duur.

Ik zou hem desolderen kijken of je de exacte kan vinden.
Van de ander kun je de waarde .eren.
Of wellicht kun je hem fixen.

Ik heb onlangs alle faders van een tascam 244 uitelkaar gehaald. Borstels recht en schoon weer inelkaar gezet.
Wellicht lukt dat.

Die had ik idd ook gevonden, ze hadden ook de slider los, maar ze vragen graag x keer de hoofdprijs.

Heb de slider van mijn mpc2000xl ook opengemaakt en gefixt dus hopelijk lukt het met deze ook, of vind ik op de slider meer info welk type het is
 
als ik zoek op ebay krijg ik deze extra info , dat het juist is weet ik niet :

60mm Straight Slide Potentiometer Fader B10K for AKAI MPC2000 MPC2000XL MPC2500 MPC4000 MPC5000
 
Meet de slechte potmeter wel eerst even uit met de multimeter en zie dat de +Aref en -Aref aan beide uiteinden aanwezig zijn ...
 
Back
Top