Combined Forces [Ethereal Techno / Neo Trance]

HeinRook

Despawn
Lid sinds
14 mei 2014
Berichten
105
Locatie
Geleen
Een oud projectje wat ik nieuw leven in heb geblazen. Dit project was een poging om een beetje bij de sound van Soul Button en Steyoyoke in het algemeen te komen. Ik hoop dat het gelukt is. Uiteindelijk heeft het wel mijn eigen vibe denk ik.
Zelf vraag ik me nog af of de arpeggios voor en na de break niet te snel gaan vervelen. Ik heb er wat automations tegenaan gegooid om het interessant te houden. Misschien moet hij in zijn geheel een minuutje korter of zo, geen idee.

Enjoy:

 
Hey Hein, mooie track weer man! vooral vanaf 1:17 begint ie echt duister te worden en hoor ik zeker wel wat Steyoyoke elementen erin, vooral de richting van Nick Devon. Die bass stabs zijn ook wel er lekker. Op 1:34 heb ik het idee dat de white noise sweeps iets overheersen, misschien een klein beetje temmen?Die hoge sounds vanaf 2:45 klinken op sommige momenten iets te hard lijkt het, maar wel een hele mooie toevoeging. ik zou de lange break iets inkorten omdat je al een eerdere break heb, dat zeg maar vanaf 3:48 al dat stukje begint dat nu op 4:22 begint. Na de break klinkt weer superlekker, die hoge arp sounds zou ik nog atmosferischer maken met nog meer ping-pong delay en iets zachter in volume, nu liggen ze behoorlijk hard op de voorgrond. Ik denk dat je hem iets eerder kan afbouwen. Maar gave track met veel mooie sounds en een vet duistere sfeer. Lekker naar Steyoyoke sturen als ie af is!
 
lekker sfeervol & mooie geluiden.
die pads die de melodie door een groot deel van t nummer verzorgen doen t goed voor mij.

mooi werk :)
 
Nogmaals een paar keer geluisterd, mooie opzet en compositie, fijne geluiden en flow, geen opmerkingen daarover. Ik zou dit zo in een chill setje draaien.

En juist daarom ga ik wat opmerken, want wie wil er niet van goed, naar beter ;) Gaat over de algehele mix.

Ik hoor dat je flink hebt gewerkt aan de algehele balans, het klinkt open en helder, lage tonen zijn mooi en niet teveel, ik mis zelfs nog nèt ff wat body in het sublaag. De lage flowsynth (ik geef het beestje ff een naam) vult een hoop, maar wellicht zou een nagenoeg onhoorbare lage sinus op de achtergrond ff dat tikkie meer kunnen doen.
Daarbij hoor ik op sommige momenten een 'boxje' (zoals ik dat zelf noem) ofwel, resonantiepiekjes rond de 200-300 Hz. Zeker niet continu. Dat zit denk ik ook in de accumulatie van bewegende LFO's van die lage flowsynth, en eerlijk is eerlijk, ik heb zelf ook altijd de grootste moeite om dat soort zaken helemaal goed te krijgen.
Heeft waarschijnlijk met je werkruimte te maken, het is net alsof de algemene eq in de eindmix in het laag net ff wat minder hoog is ingesteld dan de mid/hoog, en dat je wat resonanties/dips in je ruimte hebt, en dat het laag van de speakers in je ruimte mogelijk net ietsje te hard hebt staan voor een echt neutrale weergave.

Maar... Laat je absoluut niet door mij ontmoedigen. Ik zit nu echt te nitpicken hoor, want het is zo subtiel dat ik het pas duidelijk kreeg met mijn AKG op m'n kop. Ik vertel je zeker niet wat je moet doen, ik vertel enkel wat ik hoor. En wellicht zijn andere forumleden het er helemaal niet mee eens ;)

Afgeluisterd op Event PS6 monitors en AKG K712 btw.
 
Laatst gewijzigd:
Coole track! De melodieprogressie houdt het interessant. Normaliter vervalt een track als deze in de herhaling omdat het qua akkoordenprogressie blijft repeteren of simpelweg gaat vervelen, maar dat is bij deze track geen probleem 😊👍

Gaat op repeat!
 
Hey Hein, mooie track weer man! vooral vanaf 1:17 begint ie echt duister te worden en hoor ik zeker wel wat Steyoyoke elementen erin, vooral de richting van Nick Devon. Die bass stabs zijn ook wel er lekker. Op 1:34 heb ik het idee dat de white noise sweeps iets overheersen, misschien een klein beetje temmen?Die hoge sounds vanaf 2:45 klinken op sommige momenten iets te hard lijkt het, maar wel een hele mooie toevoeging. ik zou de lange break iets inkorten omdat je al een eerdere break heb, dat zeg maar vanaf 3:48 al dat stukje begint dat nu op 4:22 begint. Na de break klinkt weer superlekker, die hoge arp sounds zou ik nog atmosferischer maken met nog meer ping-pong delay en iets zachter in volume, nu liggen ze behoorlijk hard op de voorgrond. Ik denk dat je hem iets eerder kan afbouwen. Maar gave track met veel mooie sounds en een vet duistere sfeer. Lekker naar Steyoyoke sturen als ie af is!
Hoi Jason, ben het overal wel mee eens. Heb de track wat ingekort en wat aan de mix gedaan. Ik denk dat hij zo beter werkt.

Nogmaals een paar keer geluisterd, mooie opzet en compositie, fijne geluiden en flow, geen opmerkingen daarover. Ik zou dit zo in een chill setje draaien.

En juist daarom ga ik wat opmerken, want wie wil er niet van goed, naar beter ;) Gaat over de algehele mix.

Ik hoor dat je flink hebt gewerkt aan de algehele balans, het klinkt open en helder, lage tonen zijn mooi en niet teveel, ik mis zelfs nog nèt ff wat body in het sublaag. De lage flowsynth (ik geef het beestje ff een naam) vult een hoop, maar wellicht zou een nagenoeg onhoorbare lage sinus op de achtergrond ff dat tikkie meer kunnen doen.
Daarbij hoor ik op sommige momenten een 'boxje' (zoals ik dat zelf noem) ofwel, resonantiepiekjes rond de 200-300 Hz. Zeker niet continu. Dat zit denk ik ook in de accumulatie van bewegende LFO's van die lage flowsynth, en eerlijk is eerlijk, ik heb zelf ook altijd de grootste moeite om dat soort zaken helemaal goed te krijgen.
Heeft waarschijnlijk met je werkruimte te maken, het is net alsof de algemene eq in de eindmix in het laag net ff wat minder hoog is ingesteld dan de mid/hoog, en dat je wat resonanties/dips in je ruimte hebt, en dat het laag van de speakers in je ruimte mogelijk net ietsje te hard hebt staan voor een echt neutrale weergave.

Maar... Laat je absoluut niet door mij ontmoedigen. Ik zit nu echt te nitpicken hoor, want het is zo subtiel dat ik het pas duidelijk kreeg met mijn AKG op m'n kop. Ik vertel je zeker niet wat je moet doen, ik vertel enkel wat ik hoor. En wellicht zijn andere forumleden het er helemaal niet mee eens ;)

Afgeluisterd op Event PS6 monitors en AKG K712 btw.
Ik heb nu bij de lage drone iets meer laag doorgelaten en bij de toplaag van de droon een dip gemaakt rond de 250 Hz. Ik werk hoofdzaklijk met een hoofdtelefoon. Vroeger had ik de Sennheiser HD280 Pro en als ik mijn oude tracks nu terug hoor dan hoor ik veel te veel laag, terwijl de mastering engineer er toen al heel veel laag uitgehaald had. Nu heb ik een Sennheiser HD 650. Wat professioneler model die ik veel gebruik en waar ik goed aan gewend ben. Maar het kan dus zijn dat mijn afluistering niet 100% is. Ik heb wel speakers maar die gebruik ik erg weinig. Woon in een nogal gehorige flat hier, dus kan helaas niet de hele dag door herrie maken. En mijn kamer is ook niet behandeld hiervoor.

Dank voor alle reacties!

Hier is de nieuwe versie:

 
Wat ik ook nog wilde zeggen, bij de lead arp sounds zit een automatisering op o.a. de filter cutoff. Waar ik nog mee worstel is dat het volume van het geluid dan erg wisselend is. Ik heb bij de arp voor de break de macro omgekeerd evenredig de oscillator levels laten bedienen. Bij de arp na de break heb ik er een compressor op gezet om de levels wat recht te trekken. Hoop dat het zo beter werkt. Als hier nog tips voor zijn hoor ik het graag.
 
Chill nummertje, lekker sfeervol.Het geluidje dat je rond 2:42 introduceert, en de arp in de tweede break kunnen wel wat harder, of iets meer body krijgen, of gedubbeld worden met wat anders. Nu klinken die een beetje iel terwijl de rest van het nummer wel lekker vol is. Verder weinig op aan te merken.

Waar ik nog mee worstel is dat het volume van het geluid dan erg wisselend is. [...] Als hier nog tips voor zijn hoor ik het graag.
Beetje open deur: de mate van automatisering terugschroeven. Soms kan dat prima zonder de klank erg te veranderen maar haalt het toch genoeg van de ongewenste scherpe rand eraf.
 
Hele toffe, sfeervolle track. Klinkt ook erg goed, mooi geproduceerd en past goed in het genre. Wat me wel direct opviel is dat er bijna geen midden in het stereobeeld zit. Naar mijn smaak net iets te breed uitgemixt. Misschien ligt dat aan de shakers, die staan wat harder dan de hats, waardoor het centrum wat ondervertegenwoordigd is. Heb je een mono-check gedaan?
 
Heel fijne track, lekkere lijntjes en verveelt mij iig niet.
Ik kan alleen de mix niet helemaal waarderen.
Maar als 'leek' op dit gebied, is het lastig om te zeggen waar dat aan ligt.
Hij is sowieso een stuk zachter dan wat ik verder vandaag heb beluisterd hier.
Dus misschien is dat het.
 
...

Ik heb nu bij de lage drone iets meer laag doorgelaten en bij de toplaag van de drone een dip gemaakt rond de 250 Hz. Ik werk hoofdzakelijk met een hoofdtelefoon. Vroeger had ik de Sennheiser HD280 Pro en als ik mijn oude tracks nu terug hoor dan hoor ik veel te veel laag, terwijl de mastering engineer er toen al heel veel laag uitgehaald had. Nu heb ik een Sennheiser HD 650. Wat professioneler model die ik veel gebruik en waar ik goed aan gewend ben. Maar het kan dus zijn dat mijn afluistering niet 100% is. Ik heb wel speakers maar die gebruik ik erg weinig. Woon in een nogal gehorige flat hier, dus kan helaas niet de hele dag door herrie maken. En mijn kamer is ook niet behandeld hiervoor.
Ik ben het met alle latere commentaren van mede-forumleden eens. Maar je geeft zelf al aan hoe dat komt: je mixt over een koptelefoon. Dan moet ik je nageven dat je dat dan toch erg goed doet. Je hebt er oor voor, dat hoor ik zeker. Zou het niet een overweging zijn om je ruimte toch iets in te richten met wat panelen aan de wand en op een niet al te hoog volume te werken?
Wat de opmerking van Montfrooij betreft... Aan de wavevorm te zien heb je zat headroom voor nog wat eindcompessie/limiting om het volume wat op te krikken, maar overdrijf het niet natuurlijk ;)
 
Back
Top