Noob-vraag: Hardware synth patches laden of saven in project op MPC...

Ferric

Housekabouter represents
Lid sinds
25 mei 2002
Berichten
670
Locatie
Den Haag, mèn dorrup!
Bomen en bos... Ik lees van hier en daar wat over sysex-dumps maar ik snap er eigenlijk nog geen hout van (ADHD valt niet mee). Waar het mij om gaat... Hoe kan ik op m'n MPC ervoor zorgen dat ik bij verschillende 'projecten' automatisch de juiste patches van mijn externe hardware synths in de toebedeelde tracks kan laden bij het vervolgen van de projecten? Ik google denk ik niet op de juiste termen. Iemand een hint voor de goede richting?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb niet de hele video gekeken, maar volgens mij wordt het hier uitgelegd:


Het belangrijkste is de program change en als je externe synth meer banken heeft dan zijn de MSB en LSB ook nog relevant.
 
Ik heb niet de hele video gekeken, maar volgens mij wordt het hier uitgelegd:


Het belangrijkste is de program change en als je externe synth meer banken heeft dan zijn de MSB en LSB ook nog relevant.


Ja heel goed, dank je! Dit zet me op een goed spoor. Draadje mag van mij dicht, ik weet nu waar ik het zoeken moet. Cheers!
 
Oh man, ik zit net wat te pielen... Zoals de edele heer Cruijff het ooit mooi wist te verwoorden: "Je gaat het pas zien als je het doorhebt". En dat het zó simpel was wist ik dus nog niet, hahaha. Thanks again!
 
Back
Top