MPC 1000 en Roland TR8 Reparatie gezocht

Bokkie B

Nieuwkomer
Lid sinds
17 februari 2015
Berichten
24
Goedemiddag

Ik ben op zoek naar een adresje waar ik mijn MPC 1000 en mijn Roland TR8 kan laten repareren

Alvast bedankt
 
Wat is er mis met je TR8 ? Als het gaat om de bekende controller chip problemen (één schuif bedient de levels van 3 instrumenten bv) kan je beter een andere TR8 (of tr-8s) kopen want die chip wordt niet los verkocht.
 
Wat is er mis met je TR8 ? Als het gaat om de bekende controller chip problemen (één schuif bedient de levels van 3 instrumenten bv) kan je beter een andere TR8 (of tr-8s) kopen want die chip wordt niet los verkocht.

Aii Dat is het probleem idd
Misschien handig om een regio aan te geven...
Ik woon in Rotterdam, maar ben vind het niet heel erg er voor te reizen
 
Aii Dat is het probleem idd

Ik woon in Rotterdam, maar ben vind het niet heel erg er voor te reizen
ik heb ook zo'n tr8 hier staan met dat defect, het is enigzins lachwekkend, maar wel erg jammer dat roland hier iets gaars heeft gemaakt.
Mocht je zelf die chip ergens kunnen vinden, dan kan je er donder op zeggen dat die chip uiteindelijk ook binnen 10 jaar het loodje kan leggen. Dure grap.

Ik zou eerder een TR-8s kopen, op de lange termijn goedkoper, en veel meer sounds en mogelijkheden.
Die TR8 wellicht gewoon houden voor wat er wel werkt, zoals de sequencer en de sounds, of doorschuiven aan iemand die er iets anders leuks mee kan doen.
 
Ja de tr8s idd. De tr8 gebruik ik dan idd als extra speelding maar had m graag normaal gehad.
 
Ik weet niet wat een reparateur moet kosten tegenwoordig, maar de TR-8 staat regelmatig voor 200€ op marktplaats en daar kan dan vast nog iets vanaf. Kan me voorstellen dat tegen 2024 tarieven de onderzoekskosten/voorrijkosten/opstartkosten/servicekosten van een reparateur al in de buurt daarvan komen. TR-8S is wel een mooie upgrade overigens.
 
Back
Top