Componist, maar ook ouwe rot...

FlorisdeHaan

Nieuwkomer
Lid sinds
26 september 2023
Berichten
16
Locatie
Amsterdam
Hallo allemaal,
Ik ben componist en ben al een tijdje bezig. Ik maak voor miijn beroep muziek voor films en commercials, maar tegenwoordig ben ik ook bezig met het schrijven van popliedjes.
Ik ben hier eigenlijk vooral om jullie mening te horen hier over, aangezien ik hier nog niet zo lang mee bezig ben en ook al wat ouder.
Ik ben geen audiofiel of analogofiel (als dat een woord is), ik haal feitelijk alles uit de computer (Cubase).
Hoe dan ook, ben benieuwd naar jullie mening!

Groeten van Floris

Website: Home | Floris De Haan


Liedjes:
 
Laatst gewijzigd:
Welkom,een componist in huis en geen technofiel,dat is een keer wat anders.
 
Welkom Floris. Ik weet niet wat voor beeld je van dit forum hebt, maar hier zitten gewoon mensen die muziek maken leuk vinden. Net als jij. En je bent echt niet de oudste.

Leuke nummers heb je gemaakt. Technisch helemaal goed en professioneel. Veel commercieel werk. Ik denk dat "Lies are dead" jouw stijl is. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen omdat ik die het mooiste vind :-)
 
welkom, de voorbeelden klinken super

nummer 5 I was Wrong vind ik de beste van de serie, heeft een hoog taylor swift gehalte kwa productie, en dat is een mega compliment want de producers achter die nummers vind ik tot de top van de wereld behoren.
 
Welkom Floris. Ik weet niet wat voor beeld je van dit forum hebt, maar hier zitten gewoon mensen die muziek maken leuk vinden. Net als jij. En je bent echt niet de oudste.

Leuke nummers heb je gemaakt. Technisch helemaal goed en professioneel. Veel commercieel werk. Ik denk dat "Lies are dead" jouw stijl is. Het kan natuurlijk ook aan mij liggen omdat ik die het mooiste vind :-)
Veel dank! Ik vind het vooral leuk om muziek te maken in allerlei stijlen, vooral commercieel inderdaad. Wat dat betreft weet ik niet of ik hier op de goeie plek zit. ik hoor vooral hele mooie en goeie underground electronische klanken hier.
 
welkom, de voorbeelden klinken super

nummer 5 I was Wrong vind ik de beste van de serie, heeft een hoog taylor swift gehalte kwa productie, en dat is een mega compliment want de producers achter die nummers vind ik tot de top van de wereld behoren.
Wow, bedankt man!
 
Ik vind het vooral leuk om muziek te maken in allerlei stijlen, vooral commercieel inderdaad. Wat dat betreft weet ik niet of ik hier op de goeie plek zit.
Je zit hier goed, want je houdt van muziek maken :-) Ik ben trouwens ook niet van de hardware.

Ik haal ook alles uit de computer. Ik werk met FL Studio, Omnisphere en andere softsynths. Mijn muziek is trouwens geen muziek, maar sferische klanken om mensen tot rust te brengen. Als hypnotherapeut is dat erg handig als je dat kan. Zo bouw ik een eigen sfeertje voor mijn cliënten als ze een mp3 willen van een hypnosesessie.

Er zit op dit forum dus allerlei muziekliefhebbers. Een commerciële componist is hier ook welkom :-)

Ik ben trouwens 55.
 
Welkom Floris!

ik keek even op je site maar je werkt wel voor grote namen zeg, ik klikte even op de Audi commercial maar da's straight to the point wat je hoort, geweldig!
Luisterde ook naar je tracks, echte catchy songs vind ik, Lies are dead en Silent spraken mij het meest aan, misschien wel omdat ik ook een oudje ben en in Silent gewoon een hele melodieuze en ietwat traditionelere popsong hoor, deed mij een beetje terugdenken aan Alan Parsons Project en ik zal niet de eerste zijn die dat zegt denk ik.
Lijkt me dat je hier op het forum anderen nog goede tips kan geven, oa over arrangeren en mixen bijv want wat je maakt klinkt top.
 
Jeetje, veel dank Krautrock! Ja, ik vind het leuk om allerlei stijlen uit te proberen en ook vooral benieuwd wat jullie vinden!
Alan Parsons klopt helemaal, haha! Prachtige muziek...
 
Ik hoor hier trouwens voornamelijk experimentele electronische muziek, waar ik niet echt in thuis ben. Ik zit meer in de commerciele hoek vrees ik...
 
Back
Top