Robert Schumann - Intermezzo Op. 26

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.296
Locatie
Nijmegen
Hier weer een sporadisch klassieke piano bijdrage. Tot nu toe wordt dit gedoogd op het Synthforum. :)

Robert Schumann - Faschingsswank aus Wien, Op. 26 - IV. Intermezzo
"Mit grösster Energie" luidt het voorschrift.

10 jaar geleden heb ik deze voor het laatst gespeeld. De afgelopen maanden opnieuw ingestudeerd en steeds regelmatiger gaan oefenen.
Het laatste stukje viel nog flink tegen; daar gebeurt ineens van alles in de linkerhand.
Het was weer mooi om te doen, maar op een gegeven moment ben ik er ook wel weer klaar mee.... het streven naar beter en beter wordt op een gegeven moment vermoeiend. Dus, dit was het voorlopig wel weer even op piano gebied. Veel luisterplezier!

Gespeeld op de Roland HP-505
Opgenomen in Cubase met de Garritan CFX Concert Grand piano VST... player mic positie, met wat verdere tweaks en bijbehorende reverb
En een beetje limiting op de grootste pieken om het geheel wat op te krikken qua volume.

 
Ja man, ik ben niet voor Klassiek, maar ik kan wel zeggen dat dit een verdomd goed stukje pianowerk is. Keep it going, Bahamut!

Gloomy
 
Hola bahamut.
Prachtig gespeeld.
Complimenten van mij.
Ik zou toch steeds
doorgaan.
En gewoon plaatsen
het is muziek.
Kan je van de inzending voor het Songfestival niet zeggen.
Ik denk dat een hele generatie het spoor kwijt is.
Ik waardeer je zeer.

Groeten van andreos.
 
Bedankt voor de fijne reacties.
En leuk dat je er ook nog bent Danny.

Mijn piano capaciteiten zijn op dit specifieke onderdeel - klassieke pianomuziek van bladmuziek instuderen (en nooit opgeven) - aardig ontwikkeld en ik speel al heel lang, maar ik heb allerlei beperkingen.
In bredere zin ben ik geen goede pianist: ik blijf tergend traag in noten lezen, heb maar basale kennis van theorie en akkoordenleer... en andere genres spelen, improvisatie, begeleiden/samen spelen, optreden, etc. doe ik allemaal niet of nauwelijks en kan ik dus ook niet goed.
Maar ja, life is too short hè. Heb me nu eenmaal hier op gefocust.
 
Back
Top