Cubase laadt bij opstart alle DLL's van mijn systeemschijf (C:) als VST Plugin ?!

Gashunters

Nieuwkomer
Lid sinds
8 juni 2022
Berichten
7
Locatie
Helmond
Bij het opstarten van Cubase (Versie 5) worden plugins gezocht op plekken die ik NIET heb opgegeven bij voorkeuren in de Plugin information! De C:-schijf scant ie volledig autonoom! Hoe is dat te voorkomen c.q. op te lossen?

Ja, ik weet het, in Safe mode (CTRL-ALT-SHIFT) slaat ie dit over, maar het kan niet de bedoeling zijn dat ik dat telkens moet doen ....


Why is cubase loading all dlls from system drive?
 
Is gecheckt. Daar staat niks wat lijkt op systeemdrive C:. Zelfs het Steinberg plugin-pad heb ik verwijderd. Er zijn 2 VST paden die verwijzen naar mappen op een externe USB schijf: U:\PLUGINVST32 en U:\PLUGINVST64. Zelfs als deze er niet aan hangt gaat Cubase aan de slag met "Initializing VSt2.plugins". Duurt nu al weer uren (!) en aan de hand van de dll-bestandsnamen kan ik zien dat het om DLL's op de C: schijf gaat. In het Windows register staat de sleutel 'VSTPluginsPath' op U:\PLUGINVST32.
 
geen idee,,,,open een ticket bij Stenberg? Of google voor debug logs of iets dergelijks.
 
Hoi, dan was je deze dus ook al tegengekomen?


Is niet letterijk hetzelfde probleem, maar staan misschien hints in. Gaat over dat Cubase elke keer die paden zou herstellen, na aanpassen en opnieuw opstarten. Daarin een opmerking zien staan, over dat Steinberg die paden hard-coded zou hebben, en dat de interface een andere indruk geeft. Gaat specifiek over VST2, en dat kan de overlap zijn, gezien je opmerking over de melding "Initializing VSt2.plugins".
 
probeer alles van cubase uit deze folders te verwijderen

1701442490476.png
 
Ben er nog niet uit. Had alles (? voor zover mij iig bekend voorkwam) apart gezet. Na opstart scant ie weer alles :(
 
Back
Top