advies gevraagd DAC voor 300 ohm koptelefoon

PaulB

Stamgast
Lid sinds
8 juli 2009
Berichten
215
Locatie
R'Dam
Hi,
Ik ben voornemens binnenkort een Sennheiser HD 600 aan te schaffen met 300 ohm en wellicht ook nog een Beyerdynamic DT 770 250 ohm.
Voor mijn muziek desktop heb ik een Aphex Headpod 4 die volgens mij wel genoeg versterking levert (iemand enig idee of dat zo is?).

Maar als ik zo nu en dan eens wil switchen naar mijn laptop, kan iemand dan een relatief goedkope (ca eur 150 max) DAC (met USB) aanraden?

Thanks alvast!
Paul
 
Aanhakend op jouw vraag, kan je mij uitleggen waarom je een koptelefoon versterker nodig hebt? Gaat het anders niet hard genoeg of zo?
 
Heb ook een beetje op Youtube gekeken ((vraag me nu eigenlijk wel af waarom ik dat niet eerder deed... wel mezelf suf gekeken naar headphones maar voor die DAC alleen maar reddit enzo gelezen, maar goed..) en denk dat ik er wel uit ben. Zoals gezegd het is "maar" voor m'n laptop dus hoeft allemaal niet de allerbeste kwaliteit te zijn en het hoeft ook niet kneiterhard dus het wordt een simpele Soundblaster Play!3 voor 25 euro... dat scheelt weer...
 
Waarom niet eerst proberen zonder dac? misschien heb je die helemaal niet nodig8>
 
Back
Top