NOB CONTROL: N0b controller

Analogic

Mastering Enginerd
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
708
Ik heb hem net binnen, de n0b controller. Een aantal mensen in mijn omgeving zweren erbij, anderen juist helemaal niet.
Het eerste wat mij opvalt is de bouwkwaliteit, die is top te noemen. Mooi gelakt hout en een stevig gewicht voor een relatief klein ding.

De grote knop zelf is het zwaarste, dat voelt als massief metaal wat precies draaien een stuk makkelijker maakt dan een lichtgewicht plastic knopje. Zelfs de metalen draaiknop van de mackie big knob voelt licht aan in verhouding.
Bij het inpluggen in mijn windows 10 pc kreeg ik direct de melding "Arduino Leonardo is setup and ready to go", waar de software op draait. Dit schept naar mijn idee de vrijheid om er van alles mee te doen, mocht iemand dat willen of mochten ze onverhoopt failliet gaan.

Het is nog even wennen om met links aan de knop te draaien terwijl rechts de muis op de juiste zet, en ik moest even uitvogelen met de nAc software hoe ik de gevoeligheid anders instelde, en dat de cursor blijft staan op de laatst ingestelde waarde, in plaats van terug naar de beginstand na loslaten van de n0b. De komende dagen even kijken of ik hier aan kan wennen en of het voor mij een toegevoegde waarde is.

Meer mensen hier met een n0b, of hebben er één gehad ?
 

Attachments

  • n0b_controller.png
    n0b_controller.png
    747,4 KB · Bekeken: 78
  • nAc_controller.png
    nAc_controller.png
    27 KB · Bekeken: 64
nee, veelste duur en ik gebruik een logitech mx master muis, die kan traploos en dented scrollen, werkt perfect daarvoor.
Ik heb wel op die nob lijst gestaan ook, maar toch maar niet gedaan om bovenstaande redenen.

volgens mij heeft SSL op die UF-8 ook zon knob zitten die overtaked waar je muis opstaat.
 
Zoals je vast wel weet idd heeft Jeffrey van Da Goose mastering er een, die er over kan bevragen.
 
Back
Top