Post jouw afgeragde bak

Wolfshoek

Nieuwkomer
Lid sinds
14 oktober 2013
Berichten
6
Hoe zuinig ik tot op zekere hoogte ook op mijn apparaten ben, ik kan toch altijd wel gelukkig worden als ik synthesizers zie die overduidelijk een rock & roll leven geleid hebben. Misschien zegt het iets over het karakter van je machine als deze een paar tikken kan verdragen? ;) Dus als tegenwicht voor al die kwetsbare grooveboxjes van tegenwoordig, en al die advertenties vol met rookvrije studio's en decksavers: post foto's van afgeragde bakken, bij voorkeur uit je eigen studio!

Hier mijn twintigstehands RS-7000. Context bij de loshangende draadjes die je ziet: met die knop die daar hoort te zitten kom je in het 'voice edit'-menu, iets wat ik vaak nodig heb. De knop functioneerde niet meer, dus mijn spartaanse oplossing was om die twee draadjes tegen elkaar te houden om bij het menu te komen. :dubbel: Verder werkt een deel van de LEDs niet meer, zijn de knoppen vergeeld, en zit het ding onder de krassen en deuken.

IMG_4279.JPG


IMG_4278.JPG
 
Stel dat ik een rommel ragbak foto zòu plaatsen.. weet niet of dat goed is voor de Marktplaats "credits" :D enige afgeragde dat ik heb is een ge-bende Casio uit 1985 die niets waard is.
 
Goede topic! Mijn ragbak is een oude k2500, maar die staat helaas in de stalling

Ben benieuwd waar forumleden mee komen :-)
 
hahahha meesterlijk die draadjes als switch.
Anyhow als dingen stuk zijn dan fix ik die.
Hier mijn Roland JX-305.
Die switches heb ik vervangen en de keys goed geserviced.....
OLED is onder weg...

Is mijn main controller keyboard.
Deze heeft een geweldige arpeggiator.
Toen ik deze kreeg konden eindelijk de MC303's weg.

Arps uit de JX-305



1699898844685.png
 
Bij gitaren worden 'relics' als iets moois gezien, mensen betalen zelfs grof geld voor een nagemaakte afgetrapte plank die eruit ziet alsof ie over de A2 getrokken is. Denk een beetje hetzelfde als die voor-versleten spijkerbroeken: je koopt het karakter er maar meteen bij in plaats van dat je daar zelf op moet gaan wachte of voor werken. Bij synths is dit toch minder. Ik heb geen afgetrapte bakken staan, hoogstens 'lichte gebruikssporen'. Mijn Lyra-8 heeft in een vorige reis van België naar Nederland wel wat lichte en louter cosmetische blikschade opgelopen, dus als dat je ding is... hij staat te koop in het marktplaatsgedeelte van dit mooie forum :D

1699901013355.png
 
Ik heb eens een akai mpk49 zijn tanden uit z'n bek geslagen toen die encoders bleven verspringen, was aardig afgeragd erna.
 
Ik had een zwaar afgeragde Insta-Strings, maar die heb ik gerestaureerd met nieuwe tanden en houtlijm. Te laat voor dit draadje dus.
 
Maar idd, heb je hem voor de helft gekregen?
 
Mijn meest afgeragde bak; een MS-10 zonder keyboard, zij- en onderkant. Provisorisch dichtgemaakt met hout van een oud tijdschriftentafeltje. Er zitten nog wat gaten ingeboord, zowel in het patchpanel als boven- en achterkant (meeste dicht geplakt met zwarte tape. Cutoff knop is ook niet meer origineel. Niet moeders mooiste maar hij klinkt wel moddervet!

IMG_0775.JPEG


IMG_0776.JPEG


IMG_0778.JPEG
 
Back
Top