Wat kun je doen tegen knob-drift?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.663
Locatie
Zwolle
Ik heb een tweedehands Novation Launch Control. Een van de draaiknoppen stuurt constant midi-data uit. Dat is heel irritant als ik Midi Learn in Studio One aanzet om een draaiknop toe te wijzen. Hij pakt meteen de verkeerde. Kun je daar iets aan doen?

P.S. Onze jongste heeft het regelmatigt over stick drift in zijn Playstation-controller. Geen idee of knob-drift ook een term is 😉
 
Ik was even bang dat er een nieuwe term was voor een ziekte om zoveel mogelijk knoppen in je studio te hebben :D

Even een aantal keer flink draaien kan misschien ook helpen om iets wat er tussen zit eruit te krijgen. Uiteindelijk kan het natuurlijk ook zo zijn inderdaad dat de knop gewoon op is...
 
Liever los je het op -- duh -- maar voor in de tussentijd / als het niet lukt.. je zou kunnen kijken of Studio One een "midi filter" heeft, daarmee kan je aangeven dat die specifieke cc genegeerd mag worden door S1.
 
Daarmee kan je aangeven dat die specifieke cc genegeerd mag worden door S1.
Dat is een slimme, dank je! Dat heb ik ooit ingesteld voor de pitchbend van mijn midi-keyboard, die blijft hangen als ik eraan draaien. Dit zoek ik eens uit. Anders is er misschien wel een midi-plugin die dit kan.
 
Je hebt ook software waarmee je inkomende midi kan filteren, dan kan je in ieder geval tijdelijk die ene knop negeren tijdens het inleren.
 
ff openmaken en de pot weer goed aan elkaar klemmen als hij los aanvoelt.
Tenzij de echt op is of vies is.

Knoppendrift is verder heel gezond.
Dit kan sexuele knoppendrift of synthesizer en/of mix knoppen drift zijn.
Dit word in de westerse psychologie onjuist als aandoening aangemerkt.
Net als ADHD wat gewoon betekent dat iemand irritant is en dat is verder ook gezond.
Kernkoppen knoppendrift is wel een hele erge aandoening.
 
Back
Top