Korg MS20 kit stijve knoppen

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.145
Locatie
HybriDe L!Fe
Hi mijn ms20 FS kit heeft stijve knoppen.
Heb er met een naald deoxit ingespoten maar weinig succes.
Wat adviseren Julie om de pots weer soepel te maken?

Heb de hele pcb eruit gehaald en met een naald deoxit in de pots gespoten.
Het is iets beter. 1 knob is nog zo stijf als een overjarige Duitser die geen humor kent en bevroren onder het ijs ligt.
De rest is ok maar het moet beter kunnen.
 
ik veronderstel veel draaien.
Mijn rytm werd weinig gebruikt en de koper zei 'wauw de knoppen zijn nog stijf'
 
Een kenner moet het volgende advies maar tegenspreken, maar vond de pots van de TD-3 veel te stroef voor realtime acid geneuzel en heb daarvoor een paar druppels Faderlube (ook van Deoxit fabrikant) langs de schacht in de potmeter laten lopen. Na paar omwentelingen het gewenste resultaat. Is nu een jaar geleden en staat in een zolderkamer met flinke temperatuurwisselingen zonder stopkap nog steeds zonder problemen soepel te wezen. Ik zou het zo weer doen.
 
zonder gekheid .
Ik gebruik daarvoor al jaren een injectienaald met een druppeltje wasbenzine, om naast de as te spuiten
Dan goed wat heen en weer draaien.
Doet het altijd.

Sommig gear heeft rubbers tussen knop en as , of tussen knop en behuizing , wil wasbenzine dan meestal ook niet helpen
 
Screenshot_20231008-180635.png

Dit zijn de pots.
Heb met een injectie naald Deoxit in de gaatjes gespoten.
Zal ik met injectie naald wasbenzine naast de as spuiten?
Is zippo fluid ook goed?
 
wasbenzine verdampt he, het enige dat ik t zie doen is het eventuele vet verdunnen en verplaatsen en dan verdampen
 
Klopt , dat doet het . De dikkere wat hard geworden vet weer dunner maken.
Echt vuil komt er meestal niet in als je een klein druppeltje naast de as "drupt"
Natuurlijk geen hele spuit erop leegspuiten , maar uit ervaring heb ik gemerkt dat dit ook wel helpt ...nee de potmeter koolstof heeft er niet veel onder de lijden .
Misschien dat je over een paar jaar weer even moet schoonspuiten.
 
ok mooi want ik kan zippo fuel naast de as spuiten zonder weer heel de pcb los te halen.
Super bedankt!
 
Back
Top