andreos en clipping

andreos

Ouwe rot
Lid sinds
7 juni 2020
Berichten
1.588
Locatie
Europa
Hola Muziekanten,

Het zat mij niet lekker met het clipping verhaal,terwijl ik nergens last heb!
Ook in mijn auto niet met bose speakers.

Wat heb ik gedaan::::eerst gisteren de zang opnieuw opgenomen zachter en genormaliseerd.
GESAVED met -5db en -15 lufs en een brickfilter van -5 er op gezet!
Ook even bekeken in ozone RX7.
dus als men hier clipping hoort laat het mij weten !

Wat ik dan ook wel wil horen diegene die dat horen.
1.waarmee hoor je het hoofd telefoon of speakers en wat voor speakers.
2.Welke audioconverter gebruik je dan.
3.Hoe doen anderen het!
Als ik alleen het woord clipping hoor schiet dat niet op,alleen Vink was eerlijk dat het misschien aan zijn systeem zou kunnen liggen.
Dus brand los :D
Het is wel een nieuw lied opgestuurd als Wave-File naar soundcloud.



Groeten van Andreos.
 
Laatst gewijzigd:
Er zit idd wel wat verbeterd,
de "clip" in de vocal is weg, net nog even op het bij laatste de uithaal (minimaal) maar stoort niet.
(ik hoopt trouwens niet dat er wat wijn glazen zijn gesprongen tijden die laatste uithaal zeg...:halleluja:okdan:)
de opnamen heeft nu ook veel meer headroom...

afluister device's:
-Mini mac
-soundblaster X
-Bose koptelefoon (draadloos)

Trouwens het nummer zelf is ook mooi gemaakt (heel melodieus)
 
Vink was eerlijk dat het misschien aan zijn systeem zou kunnen liggen.

daar wil ik nog even op reageren, had het inderdaad gekorrigeerd, maar de vervorming bleef op dat systeem, randjes zullen we het maar noemen (dat ie soms een soort van clipping geluid kan geven, ligt aan de versterker, aan de speaker-keuze knop, die vol stof zit denk ik, maar meestal geen problemen geeft, soms; lijkt het op clipping even aan de knop draaien en het is weg).

ik heb het ook geluisterd op mijn huiskamer systeem de vorige, en zuiver was het (niet de zang, de opname), de randjes, vervorming.

degene die je nu in de OP heb geplaatst, geluisterd, wel de meest zuivere opname die ik heb gehoord van je, en inderdaad bij de laatste uithaal zoals @Googol zegt hoor je het minimaal.

1. Kef References Series 140/2
2. de DAC van de Harman/Kardon HD970 cd-speler (wat een vrij goede DAC is.. als cd-speler gebruik m niet, werkt niet.. zo gekocht.. heb een andere cd-speler.. uitwijding! stop!)
3. Harman/Hardon HK680 versterker

systeem in studio, op dit moment;

1. Bang & Olufsen Beovox P45 (als monitors, vreemde keuze, maar bevalt me, ik gebruikte daarvoor andere luidsprekers, die ik nog wel mis, die zijn direkter, want kleiner...)
2. Harman/Kardon PM640pxi versterker
3. DAC van RME Multiface 1

een brickfilter????? wa is dat? (o zo, zeer sterke slope)

en ja, erg mooi dit nummer!!!!!! (ik luister zeer graag naar wat je maakt, maar het viel me altijd op dat opname van de zang veel beter zou kunnen. het weerhield me niet om er van te genieten.)
 
Er zit idd wel wat verbeterd,
de "clip" in de vocal is weg, net nog even op het bij laatste de uithaal (minimaal) maar stoort niet.
(ik hoopt trouwens niet dat er wat wijn glazen zijn gesprongen tijden die laatste uithaal zeg...:halleluja:okdan:)
de opnamen heeft nu ook veel meer headroom...

afluister device's:
-Mini mac
-soundblaster X
-Bose koptelefoon (draadloos)

Trouwens het nummer zelf is ook mooi gemaakt (heel melodieus)
Hola Googol,

Dank voor je info,dan weet ik zeker wat ik kan doen :halleluja
En ik sta een meter vande stereo micrifoons af,Misschien ook nog proberen 96khz,
:)
Groeten van Andreos
 
Hola ,

Even tussendoor.

Kun je het verschil horen tussen 48 kHz en 96 kHz?
:)

96 kHz: Onmiddellijk merkbaar verschil met 48 kHz. Schonere hoge tonen, middentonen zijn zachter en vloeiender, bas is strakker. 192 kHz: Bovenkant zeer luchtig, de "metallic" toon van de stalen snaren komt door. Middentonen hebben hetzelfde geluid als 96 kHz.

Dus de moeite waard om te proberen.

Groeten van Andreos:)
 
daar wil ik nog even op reageren, had het inderdaad gekorrigeerd, maar de vervorming bleef op dat systeem, randjes zullen we het maar noemen (dat ie soms een soort van clipping geluid kan geven, ligt aan de versterker, aan de speaker-keuze knop, die vol stof zit denk ik, maar meestal geen problemen geeft, soms; lijkt het op clipping even aan de knop draaien en het is weg).

ik heb het ook geluisterd op mijn huiskamer systeem de vorige, en zuiver was het (niet de zang, de opname), de randjes, vervorming.

degene die je nu in de OP heb geplaatst, geluisterd, wel de meest zuivere opname die ik heb gehoord van je, en inderdaad bij de laatste uithaal zoals @Googol zegt hoor je het minimaal.

1. Kef References Series 140/2
2. de DAC van de Harman/Kardon HD970 cd-speler (wat een vrij goede DAC is.. als cd-speler gebruik m niet, werkt niet.. zo gekocht.. heb een andere cd-speler.. uitwijding! stop!)
3. Harman/Hardon HK680 versterker

systeem in studio, op dit moment;

1. Bang & Olufsen Beovox P45 (als monitors, vreemde keuze, maar bevalt me, ik gebruikte daarvoor andere luidsprekers, die ik nog wel mis, die zijn direkter, want kleiner...)
2. Harman/Kardon PM640pxi versterker
3. DAC van RME Multiface 1

een brickfilter????? wa is dat? (o zo, zeer sterke slope)

en ja, erg mooi dit nummer!!!!!! (ik luister zeer graag naar wat je maakt, maar het viel me altijd op dat opname van de zang veel beter zou kunnen. het weerhield me niet om er van te genieten.)
hola vink

Dank voor je uitgebreide info en luisteren :halleluja

groeten van Andreos:)
 
Hoi Andreos,

Deze klinkt stukken beter! Het ligt inderdaad niet aan de eindmix, de oversturing zit in de stem-opname. Naast zachter zetten achteraf, kan je misschien de input-gain lager zetten, en sommige microfoons hebben nog een -6dB knopje..

Hoor namelijk nog wel een randje oversturing hier en daar. Maar dit is echt wel een groot verschil, en zo te lezen prima genoeg voor de meesten.

Heb geluisterd op Adam A7x's.



...


En toen dacht ik, laat ik O Solo Mio ook nog even chechen, wie weet is de lijn doorgezet in de volgende... en ja hoor.. :) Problem solved, zo te horen. Mooie dingen.
 
Hoi Andreos,

Deze klinkt stukken beter! Het ligt inderdaad niet aan de eindmix, de oversturing zit in de stem-opname. Naast zachter zetten achteraf, kan je misschien de input-gain lager zetten, en sommige microfoons hebben nog een -6dB knopje..

Hoor namelijk nog wel een randje oversturing hier en daar. Maar dit is echt wel een groot verschil, en zo te lezen prima genoeg voor de meesten.

Heb geluisterd op Adam A7x's.



...


En toen dacht ik, laat ik O Solo Mio ook nog even chechen, wie weet is de lijn doorgezet in de volgende... en ja hoor.. :) Problem solved, zo te horen. Mooie dingen.
Hoi Stoter

Dank je wel.

Groeten van Andreos.
 
een meter. Kijk dat vind ik nu eens informatie waar ik wat aan heb. Geen last van het nabijheidseffect en ook niet het ver-weg weerkaatsingsprobleem. Al bij al goeie opname.!
Hola jSerle,

Dank je wel.

Groeten van Andreos.
 
Misschien

Is dat een compressor?
Zoniet, is een compressor een goede aanschaf...
(compress volume(!), HI freq en LO freq en je komt een stuk verder...):okdan:
Hola Googol.

Het is een limiter met een zogenaamd Plafond ,dat kan je instellen met DB zodat het de grens niet overschreid.
Wel moeet je daar voorzichtig mee zijn ,anders gaat het happeren.
Zit in cubase als Plugin.
Verder heb ik alles wat je noemt :)

Groeten van Andreos.
 
Back
Top