[melodic techno] Rodriguez Jr. - Synthwave remix

Martinez

Ouwe rot
Lid sinds
3 februari 2021
Berichten
533
Locatie
Breda
Er was een remix contest voor Rodriguez Jr's synthwave. Meer dan 400 deelnemers. Niet gewonnen, maar had ik ook niet verwacht. Wel op de shortlist gekomen (eerste selectie) dus toch leuk dat het niet gelijk werd afgeschoten door de originele artiest. Ik kwam pas laat achter dat er een contest was. Track is resultaat van paar uurtjes werk. Door gebrek aan tijd heb ik het niet meer kunnen laten masteren (heb dus zelf wat geprobeerd qua mastering).

Wat heb ik zoal gebruikt aan hardware en vst's:
Moog subsequent 37
Prophet 6
Keyscape
Serum
SSL Fusion

 
Heel muzikaal. Ik denk dat je hier wel goed mee zit in deze stijl. Ik vind de mix er niet uithalen wat er mogelijk in zit. Ik denk meer breedte/stereo nodig en ik denk dat die dominante zang/pad te hard staat, misschien kun je die laten ducken met een sidechain vanuit een concurrerende lead en vanaf 5k en hoger kun je volgens airboost gebruiken. Al in de auto gehoord? En haha ik snap nu je opmerking over een leitmotif.
 
Ik vind hem heel mooi, doch eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik 'm naar het einde toe wel vrij "saai" vond. Al bij al puik plaatje!
 
Heel muzikaal. Ik denk dat je hier wel goed mee zit in deze stijl. Ik vind de mix er niet uithalen wat er mogelijk in zit. Ik denk meer breedte/stereo nodig en ik denk dat die dominante zang/pad te hard staat, misschien kun je die laten ducken met een sidechain vanuit een concurrerende lead en vanaf 5k en hoger kun je volgens airboost gebruiken. Al in de auto gehoord? En haha ik snap nu je opmerking over een leitmotif.
Bedankt! Neem je tips mee voor de volgende track. Heb deze nog niet in de auto geluisterd. Normaal doe ik het wel, maar het was snel maken opsturen en daarna op vakantie :D

Ik vind hem heel mooi, doch eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik 'm naar het einde toe wel vrij "saai" vond. Al bij al puik plaatje!

Bedankt!
Het zit goed in elkaar. Het zal het genre zijn want het is te zweverig, meditatief, loungy voor mijn smaak. Er is ongetwijfeld een grote markt voor maar ik skip
Bedankt! Zweverig, medidatief, lounge neem ik als een compliment want daar houd ik wel van.

Like!

Bedankt!
 
Heb het idee dat er iets niet klopt met het bass geluid. Te overheersend en "te" dik in het laag. Niet perse het sub laag, maar dat randje er boven op. Overgang van intro naar 1 minuut, de manier hoe het opbouw en dat de track echt gaat beginnen vind ik mooi. Kick zelf net iets strakker/ronder mogen. Rest van de track vind ik ook wel chill.
 
Heb het idee dat er iets niet klopt met het bass geluid. Te overheersend en "te" dik in het laag. Niet perse het sub laag, maar dat randje er boven op. Overgang van intro naar 1 minuut, de manier hoe het opbouw en dat de track echt gaat beginnen vind ik mooi. Kick zelf net iets strakker/ronder mogen. Rest van de track vind ik ook wel chill.
thanks! Goede feedback neem ik mee!
 
Ik vind hem gewoon lekker, had de stabs wel kunnen layeren met een pad met openend release en filter. Iets meer agressie af en toe, verder top gedaan hoor!
 
Goeie track hoor👌 Netjes uitgewerkt, klopt wel binnen het genre! Heb wel het idee dat ie wat platgeslagen is met een compressor/limiter...
 
Back
Top