W30 disks naar usb gotek ?

sunny pedaal

ALL (Anna Loog Lid)
Lid sinds
27 augustus 2002
Berichten
12.833
Locatie
limburg
Ik heb een gotek fd emulator voor de w30 hier die ik wi inbouwen

Belangrijker is m’n eigen 300 disks grote library met dd floppies voor de w30 die sowieso mee over moet.

Kom er niet uit of en hoe die gewoon over te zetten.
deze vraag is een paar jaar eerder ook door een medeforumlid gesteld maar toen niet echt opgelost .

Daarom : wie heeft tips /ervaringen/ mogelijkheden hieromtrent?
 
ik denk dat je al images van de floppys op je pc hebt staan ?
En die krijg je niet werkend op je usb stick ?
Ik gebruik de ipcas floppy manager 140i hiervoor , deze zet hem dan goed om .
Zelf even zoeken naar de nieuwste versie ;)
 
Nee , sdisk of zo werkt niet op de mac

Zou dus eerst gewoon diskimmages van de floppies moeten maken ?

( sorry dat ik beetje op een digibeet lijk, dat is ook wel zo )
 
Jups , eerst een copy van het bestandje maken met [vaak een speciale] tool naar je computer.
En vandaar met dat tooltje naar de usb stick .
Je moet meestal dit bestandje in een map/dir plaatsen met een "door jou gotek " leesbaar formaat.
Dat is dus 001 - 002 - enzovoort.
Ook dat bestandje in de map moet een leesbare naam hebben wat jou w30 aankan. [ dus niet "supercoole supersaw2000 wat ik laatst op 3fm bij justin bieber zijn nieuwste hoorde " ]

Maar , deze tips werken bij mijn goteks op een oude reserve windows pc , hoe dit op een mac gaat , al sla je me dood ;)
 
k ben wel geintresseerd in je W-30 floppies op USB stick, want ik vind het teveel edit werk bij elke floppy

Ik mis gewoon een eenvoudige manier om win lib dir samples,,naar de W-30 te exporten,
en samplen is dan nog een eenvoudigste, maar teveel tijd bij 't arrangen


En 't is toch ofwel een gotek drive / ofwel een floppy drive,, en dan exporten naar een scsi sd hdd, tot mss 70 Floppies op de scsi/sd


k gebruik SMFW30 (maar dat werkt toch ni goe in de praktijk)

awave studio is enkel w-30 read dacht 'k

HxCFloppyEmulator_soft voor img naar hfe usb stick bestand
HDDRawCopy1.10Portable.exe om de Scsi SD naar pc hdd te backupp'n


tja, op osx weet ik ni, en al zeker ni bij welke osx versie,
 
aan ja, de w-30 floppies mss met een compatible win floppy drive inlezen, ?,,

maar hoe, ben ik vergeten,, of k heb geen w-30 floppies

mss toch ook met die HxCFloppyEmulator_soft
 
Volgens mij kun je je met dd op Linux en Mac .img files maken. Die kan de gotek direct lezen dacht ik.
Maar ik weet niet of dat met een usb floppy gaat. Dat moest ooit echt een ide floppy drive zijn.


Naast gotek ux of zoiets is er nu ook een opensource versie.
Dus kun je goedkoop de gotek van ebay halen en flashfloppy op draaien

 
ja, met floppie specs en beveiligng kun je veel te ver gaan,,

een oude pentium laptop met floppydisk kan wel meer dan een usb floppy,,

mss kan een atari w-30 disks inlezen,, maar k heb het TOS prog nog niet
 
Dank jullie voor het meedenken

Ik denk nu : alle floppen opzipdrives gooien , gotek erin en dan via de scsi naar de w30 en dan naar de usb -gotek ..?

Vraag me alleen af hoe ik dan de opstartschijf op die usb krijg, dat is nog lastig want dat lukt me met de scsi hd ook al niet fatsoenlijk ( moet steeds opstarten met diskette in floppy

Roland , makkelijker konden we het niet maken 😊
 
pb maar

ik moest (weeral) een goeie qualiteits apple/belkin usb power adapter gebruiken, en dan start de scsi/sd drive van daar wel te goei op,

bij de gotek is't een diskimage, maar dan is 't altijd switchen naar de preset img ook,


de Gotek firmware laden is nog iets anders, da weet ik ni, Gotek zat al in de W-30,
 
Dank jullie voor het meedenken

Ik denk nu : alle floppen opzipdrives gooien , gotek erin en dan via de scsi naar de w30 en dan naar de usb -gotek ..?

Vraag me alleen af hoe ik dan de opstartschijf op die usb krijg, dat is nog lastig want dat lukt me met de scsi hd ook al niet fatsoenlijk ( moet steeds opstarten met diskette in floppy

Roland , makkelijker konden we het niet maken 😊
Als het alleen om een opstartschijf gaat moet er wel ergens een image te vinden zijn op t web. Verder denk ik dat idd zipdrive de beste route is. USB floppydrives werken iig niet voor het maken van images, alleen met een oude pc/laptop met diskdrive. Heb geen w30 dus ik kan niet uit eigen ervaring vertellen of dat gaat werken, wel met andere samplers.
Hier is een opstartdisk image te vinden Roland W-30 Homepage
 
k heb de W30 system disk hernoemd naar: 999-W30CDHD z z z z.img,,

da's veel gemakkelker, te herkennen, en te selecteren op't mini gotek display
 
Back
Top