Half Werk - De Eerste Keer

SvEnErGy

Ingeburgerd
Lid sinds
1 december 2009
Berichten
90
Voor het eerste in lange tijd in nieuwe formatie weer bezig geweest. Nu met een Nederlandstalige track onder de noemer: "Half Werk - De Eerste Keer":

Instrumentatie:

Main hook: JP-8000
Pads: JP-8000/Logic
Gitaar: Ltd EC-1000
Bas: Ibanez GSR-180
Reverb: Lexicon MPX-500 8-)
Overig: Logic
 
Mmm, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de vocalen niet altijd zo toonvast zijn. Ik begrijjp waar jullie naartoe willen... Toontje Lager en toestanden, Boeie, ik heb er met plezier naar geluisterd, schoonheidsfoutjes of niet ;)

Succes!

Gloomy
 
Thx! We hebben de vocalen inderdaad niet al te strak willen doen, maar misschien voortaan toch iets meer aan werken (of toch de demo takes niet pakken8)).
 
Er zit toch wel wat in. Dan vraag ik me af of de vocalen helemaal apart zijn opgenomen van de akkoorden.
Want dan krijg je het zelfs met Melodyline niet meer recht getrokken. Het ritme klopt wel. De zang is goed, het instrumentaal ook. En toch klopt het niet helemaal.
Er is makkelijk wat aan te doen. Allebei of een van de twee in de goede toonsoort transponeren.
 
Het is opgenomen met een vroege versie (met dezelfde akkoorden) met verschillende stijlen zang. We hebben bewust de auto tune vermeden om wat wat authentieker te maken maar wellicht had het toch wat strakker gekunt. Thx voor de feedback☺️
 
Misschien, al lijkt het me niet, de mix is nog het meest aan getweaked na de opname (als ik het me goed herinner🤔)
 
Tja . . . de zang klinkt redelijk goed en doet me denken aan de Belg -Gorki Mia- die is er beroemd mee geworden.
Soms leek het wel of het uit zijn tenen moest komen😲
Nog eens geluisterd en soms duurt het net even te lang om op de juiste toon te komen. `k zou zeggen lekker doorgaan en niets van gezeur aantrekken. Oefening baard kunst.
 
Ik zal eens naar gorki moeten luisteren, misschien inspireert het😃. Overigens is gezeur een verkeerde term, ik prefereer feedback. En dat wordt zeer gewaardeerd😃.
 
Back
Top