it's NOT safe in the jungle! Warning!

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
Die MEGA FM is gewoon n monster, dit is één patch die ik tweak. Let op: ik trek je gezicht van je schedel en tracteer je op machinegeweer, als je lang genoeg blijft... Plots kreeg ik uit de patch namelijk een maschinegeweer :P
Ja het zijn 4 noten en meer nit, dus als je een melodie zoekt en chords, beter skippen :)

Geen edits, recht uit de doos, enkel n shitload fx die op elkaar inwerken.


 
haha loop je lekker in de Jungle hoor je ineens schoten en later trekt satan je zo aan je been de hell in... heerlijk avontuur 😂
 
Ik vond het zo hilarisch als ik wat verder draaide aan de knoppies er plots een mitrailleur kwam. Ik heb de patch in elk geval gesaved, als iemand m wil 😂
 
het is ook geen nummer hé, het is een getweakte patch :)
Ik heb nog nooit zo gemotiveerd geweest om bezig te zijn met n synth als deze, was bezig aan alweer n projectje. Da's 3 sinds ik m uitpakte, 24u geleden

je was gewaarschuwd:

Ja het zijn 4 noten en meer nit, dus als je een melodie zoekt en chords, beter skippen :)
 
Leuk. Lekker freaken
Trouwens, als je wil freaken met FM synthese is een Yamaha MODX synth ook een hele goede keuze, 8 operators, 88 algoritmes, de Smart Morph functie en ook veel en diverse FX.
 
Ik heb zelf een DX11, TX7 en de MegaFM.
Die zijn allemaal leuk maar de MegaFM kan zo lekker rauw klinken.
Heerlijke bak. Live tweaken is niet zo heel makkelijk.
tenmiste als je maar van de multiplier afblijft.
Maar juist dat rauwe is zo to aan de MegaFm dat hebben de meeste andere FM dozen niet.
 
Lekker bizar, mooi opgenomen...
ik weet niet naar ik naar luister maar is het iets met samples (van een machinegeweer) door een FM (Yamaha) machine?
Mega FM = software?
 
Lekker bizar, mooi opgenomen...
ik weet niet naar ik naar luister maar is het iets met samples (van een machinegeweer) door een FM (Yamaha) machine?
Mega FM = software?
je hoort 4 noten die gespeeld worden (midi) en ik heb een patch op de mega FM (hardware) die ik tweak. Ik heb oa een LFO op de logaritmes en ik tweak de rate en depth zodat ie dus snel of traag naar n andere gaat, en met diepte bepaal ik hoe veel hij kiest uit de paar, dus 2 of 4, en ik kan ze opschuiven, zodat je dus vb 3 4 5 krijgt, of 23 of 234 enz.
ik draai ook nog aan 2 andere knoppen (ik heb m niet voor me) maar de fat knop is er ook een. ALLES wat je hoort is de patch. Dus ook dat machinegeweer. Alles is knoppen tweak op 4 noten.

Inspiratie was deze patch die ik ken op de arp 2600 (en die tevens de intro is van fad gadget - back to nature)



 
Laatst gewijzigd:
Dit was de patch ervoor, die deed me aan apen denken, maar jammer genoeg heb ik nu bij het herluisteren het idee dat t beter was toen ik t zat te proberen voor de opname - dan leek t nog meer op n bende apen. Beste stukje is even na 2 minuten ver.
ja ik weet 't die drums is n loopje en boring, ik wou gewoon die apen tweaken :P

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top