Interne batterij vervangen (TG 77) Hulp, ideeen nodig... AUB

Achelousje

ober(heim) sturm strummer
Lid sinds
9 januari 2003
Berichten
838
Moet mijn batterij vervangen voor mijn TG 77. Dacht ik zet er meteen zou een batterij houder in om dit process in de toekomst makkelijker te maken. Nou blijken de houders die ik heb gevonden niet echt werkbaar.
De standaard houder die je kan kopen zit ongeveer 20 mm tussen de pootjes terwijl op de print en de vormalige 'vaste batterij 15mm zit. ik heb al wat geprobeerd te buigen aan de houder maar dat wordt niks.
Op de foto zie je het verschil een beetje. De meest rechtse houder valt zo ie zo af. Daar is de afstand weer te kort.
Hoe zouden jullie dit doen?
DSC_3789.JPG
 
Met draadjes ertussen en dan de batterij met houder ergens vastmaken met dubbelzijdige tape. Ziet er misschien een beetje slordig uit, maar als de behuizing dicht is zie je het toch niet meer.
 
Idd, gewoon tussen de print en de batterijhouder een draadje ertussen:okdan:
 
Met draadjes ertussen en dan de batterij met houder ergens vastmaken met dubbelzijdige tape. Ziet er misschien een beetje slordig uit, maar als de behuizing dicht is zie je het toch niet meer.
Deze methode was in de XT tijd geen ongewone handelswijze
 
Bedankt voor de tips. Heb ook over een draadje gedacht... maar dacht ik controleer het hier even... wil mijn apparatuur graag goed in orde houden. Er is niks ergers.. als je iets koopt, en er blijkt gehobbyt.
 
Het middelste ding van jouw foto heb ik zonder draadje in een SY77 kunnen solderen. Als je met een klein tangetje beide pennetjes naar binnen buigt dan is hij wel passend te maken. De pennetjes steken dan iets minder ver door de pcb, maar zijn alsnog goed vast te zetten.
 
Als je het goed wil doen:
- inderdaad; de batterij NIET terug op de PCB monteren, want als deze ooit gaat lekken, lekt deze de PCB kapot, dus altijd een plek zoeken waar bij lekker geen onderliggende Printplaten of andere electronica is.
- Er zijn voor iets meer dan een euro batterijhouders voor CR batterijen die op een PCB'tje gesoldeerd zitten met montagegaten in de PCB, deze kan je dus gewoon aan je chassis van je module schroeven op een veilige plek. Draadjes er naartoe trekken en klaar. De kan deze dan het beste vertikaal monteren met de invoer van de matterij naar boven (zwaartekracht) zodat deze niet door trilling of zwartekracht kan loskomen.

Betere oplossing is er niet denk ik. Tell me I am wrong ;)
 
Vastzetten met een fijne tie-wrap en da´s klaar.

Cheers,
Exo. :mega:
Kan maar bij vervangen van je batterij kan je weer van voor af aan beginnen, bij mijn suggestie schuif je er gewoon een nieuwe batterij in :) Maar wederom; doe wat voor jou werkt natuurlijk :)
 
Heren, dank voor al uw input. Zeer waardevol!
 
Back
Top