Ken je dat? Sta je op n feestje, net goed genoeg om te hunkeren naar je studio en naar huis te gaan?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
Op 3 steenworpen beukt momenteel een DJ met spleetje tussen zijn tanden die graag handjes ziet. Ik was de set ervoor al op weg naar huis want kon me niet boeien. Maar op een bepaalde plaat dacht ik 'o ja, hier heb ik zin in, ik ga snel naar huis, en doe wat reggae achtige techno dub. Maar vreesde al, eens thuisgewandeld, dat de vermoeidheid spaken in de wielen ging steken. Dus wat notities gemaakt in 't publiek (nu weet je wat al die mensen op hun telefoon doen) welke gear ik zou gebruiken en welke stijl. Nog even gepoogd het nummer op te nemen dat me inspiratie geeft maar hop, te laat, knalt er een rotplaat in de mix achter. Nee die DJ waar is speciaal voor ging maakte het niet waar.

Maar dat is het punt niet, hier komt mijn vraag:

Sta jij ook wel eens in publiek te verlangen naar je studio? Ik regelmatig... En maak je dat dan waar? Komt het effectief ook tot gear aan en creatief bezig zijn?
 
Absoluut herkenbaar! De weinige keren dat ik naar een event ga loop ik vol me inspiratie en begrijp ik de muziek die ik maak (trance) meteen een stuk beter. Heb de dagen daarna altijd net even iets meer zin om in de studio te zitten.
 
Vaak maar een sociaal leven vind ik persoonlijk belangrijker dan te vleermuizen in de studio
 
Op m'n werk gebeurde het wel 'ns dat er muziek in me opkwam maar dan kon ik er niets mee want als ik dan thuis was was het al weg.
Ik heb wel een periode een klein mp3 voice recordertje in m'n zak gehad voor het geval dat er iets in me opkwam, dan kon ik de melodie wat inneuriëen.
 
Ja ik krijg dan wel zin om zelf muziek te maken, maar dan wel de volgende dag pas, de inspiratie is dan ook op een wat hoger niveau. Ik denk wel dat ik anders luister dan de meeste bezoekers, ik noem het altijd "technisch luisteren", ik analyseer dan de lagen en bijvoorbeeld de baslijnen, daar haal ik dan ook weer inspiratie uit.
 
Het inspireert wel maar als ik op een feestje sta dan kan ik nog gewoon van de muziek genieten, of ik het nou analyseer of niet. Wel vaak van die dingen als "707 claps zijn best dik eigenlijk..."
 
Was er maar een manier om vanaf een feestje een deurtje direct naar je studio te nemen (en weer terug).
Vaak genoeg inspiratie op een feest gehad , die eenmaal thuis te ver is vervlogen, helaas.

Heb ook vaak het gevoel dat ik mijn muziek eens wat meer moet rondsturen naar labels. Niet dat mijn eigen muziek zo supergoed is, maar muziek van djs vaak wel erg slecht en generic...
 
Regi🤪; dan ga je Nederlandstalige vocals moeten gebruiken Klinkske.
Ha vergeet t maar, toen was ik al weg. Van die boer geen eieren 😂

Een duveltje gedronken. Drankbons weggegeven en thuis nog n jupiler want studiongingntoch niet meer gebeuren. Ik drink tegenwoordig echt niets meer, was al n uitzondering gisteren. Alle cliché werd gedraaid, het leek net een festival van 15 jaar geleden. Is er dan zo weinig goeds tegenwoordig, vroeg ik me af.
 
Laatst gewijzigd:
Nee, ik zit meestal in de finale en rol dan naar huis om niet verder te komen dan de inkomhal 8D8D8D:biertje:
 
grappig, eigenlijk is dat m'n basismodus zodra ik ergens ben waar de muziek lekker is, heerlijk toch! En DJ's die lekker hun Spotify playlist aan elkaar staan te tappen en super interessant staan te doen met hoog-midden-laag zijn sowieso totaal overrated dus aan de 'show' stoor ik me al lang niet meer, want dan kom je nergens meer ;)
 
Back
Top