Inphonik RX1200 12-bit Sampler Instrument (VST/AU/AAX/RE plug-in)

Lotuz2019

Ouwe rot
Lid sinds
4 Maart 2019
Berichten
596
Van de makers van o.a. RX950 en RYM2612 voor de liefhebbers van de E-mu SP1200:






De gangbare plugin formats zijn al verkrijgbaar, maar er zijn helaas geen demoversies.

No trial but we're committed to refunding and canceling your order if the plug-in isn't satisfactory.

Binnenkort verschijnt ook de Rack Extension in de Reason Studios Shop en deze kunnen Reason gebruikers een maand lang gratis uitproberen.

! Reason gebruikers die naast de RE ook de plugins willen hebben, dienen eerst de RE te kopen en kunnen dan contact opnemen met Inphonik. Andersom is niet mogelijk.
 
Ja, dat kan. Net als bij de SP1200 zijn er 8 outputs.

Deze outputs zijn standaard monofoon net als bij de echte SP1200, alleen kun je ze bij de RX1200 ook nog polyfoon maken.
 
Laatst gewijzigd:
RX950 draaide ik op iOS dus nu maar de set voor desktop aangeschaft. Iemand schreef onder het filmpje dat het origineel iets toe lijkt te voegen aan harmonischen en transients, het doet echter qua sound/sfeer voor mij niet af. En ondanks dat voor aanschaf duidelijk is dat het geen effect betreft is dit wel een minpunt. Ik zou graag zien dat RX1200 net als de RX950 en Wavetracings SP950 als effect inzetbaar zou zijn.
Persoonlijk zou ik ook graag een opnamefunctie zien, nu ben je toegewezen op de interne geluiden of de browser in de plug-in zelf. Het is mij binnen Bitwig niet gelukt om audiobestanden te drag & droppen.

In de huidige versie merk ik ook dat er snelkoppelingen zijn toegevoegd aan toetsen wat ervoor zorgt dat je dus niet op je toetsenbord (MacBook) de pads kunt bedienen zonder dat het save scherm omhoog komt. Daarnaast is de interface op 100% relatief klein op mijn 13inch MacBook, de volgende optie is 150% en dat is weer te groot omdat ik dan toegang verlies tot bepaalde knoppen in de interface.

Nu lijken de ontwikkelaars actief en bereid om nog te sleutelen aan de plug-in. Ik heb vertrouwen en eigenlijk ook best hoge verwachtingen. Zeker geen spijt van mijn aankoop al ben ik wel benieuwd naar een evt. volgende update. Ach, en anders toch maar de SP950 erbij nemen, we hebben ook al diverse Minimoogs op de schijf staan 😂
 
Ik denk dat het geen effect is omdat de plugin net even wat meer kan met het tunen, decay en pannen met de klassieke interface. Dit is een voordeel maar als je al een workflow hebt met bijv. de bitwig drummachine dan is het wat overbodig en dus een nadeel.
De snelkoppelingen zijn inderdaad debiel, je kunt dus niet even lekker jammen zonder dat irritante save scherm te openen.

Overigens las ik zelf ergens dat NI Battery ook een SP1200 mode heeft (wist ik niet), die misschien wel even goed klinkt.

Wel een groot pluspunt is de bijleverde sample library, zeker als je beats wil maken kunnen je zo aan de slag en heb je veel keuze.
 
Er is een update:

- Added: New option in settings to enable/disable keyboard shortcuts globally (they could interfere with some DAWs that do not handle keypresses correctly)
- Fixed: Preset name now shows as "Empty" in initialised state
- Fixed: Audio could jitter with large buffer setting
- Fixed: Sample editor could appear shrunken in some cases
 
Back
Top