Ik heb me al jaren bezig gehouden met 8bit, 12bit en noem maar op, ook soft bitcrushers geprobeerd maar ik kreeg ineens een ingeving.
Wat de oldschool producers ook deden was een sound heel snel afspelen tijdens sampling zodat hun memory niet vol raakte en eenmal gesampled de pitch corrigeerden.
Dus wat heb ik gedaan:
In Ableton Live een kickloop van 2 bar terug gebracht naar 1bar dus veel te snel en niet meer bruikbaar zoals bedoeld.
Dan in een ander spoor neem ik die versnelde kickloop op normale snelheid op.
Eenmaal opgenomen trek ik die versneld opgenomen kickloop weer naar twee bars net zoals het origineel.
Daarna zet ik de file op texture en speel met grain size en flux.
Dat was het wie weet is het leuk om zelf mee te experimenteren
Wat de oldschool producers ook deden was een sound heel snel afspelen tijdens sampling zodat hun memory niet vol raakte en eenmal gesampled de pitch corrigeerden.
Dus wat heb ik gedaan:
In Ableton Live een kickloop van 2 bar terug gebracht naar 1bar dus veel te snel en niet meer bruikbaar zoals bedoeld.
Dan in een ander spoor neem ik die versnelde kickloop op normale snelheid op.
Eenmaal opgenomen trek ik die versneld opgenomen kickloop weer naar twee bars net zoals het origineel.
Daarna zet ik de file op texture en speel met grain size en flux.
Dat was het wie weet is het leuk om zelf mee te experimenteren