Zomerse Organic House Piano track

De bass wordt gedreven door een ritmische Tom, daaronder zit een sub, en die heeft 2 octaven, die wordt echter wel weg gedrukt door de Tom en de Kick, dit is een gebruikelijke methode voor Progressive house. Sublab XL heeft 2 sub lagen, waaronder de x-sub, die heeft een hele diepe bass sound, maar die kan denk ik wel iets harder. De key is F. En het klopt wat je zegt dat de Toms C2 zijn, maar zo'n ritmische bass moet ook niet lager, want dan is ie niet meer ritmisch. Maar het eind product gaat goed komen, ik laat hem ook masteren met ref tracks. Overigens zijn er ook delen waarbij je alleen de toms hoort, dat is meer voor de intro zeg maar.
Alright, thnx voor de uitgebreide info, ik ga um morgen eens op een echt systeem luisteren (morgen is weer studio tijd dus :D:D).

F is theorisch de meest optimale grondtoon voor electronisch dacht ik, maar door mijzelf in de praktijk het minst in gebruik, geen idee waarom, nix rationeels in ieder geval, meest in gebruik in mijn eigen tracks zijn: Es, E, G en As, sporadisch C en Bes (als het past), maar heel zelden D, F en Fis, grappig eigenlijk nu ik er zo wat bewuster over uitspreek.
 
Ik hou me altijd aan onderstaande chart, en het is echt zo, ik gebruik meestal F en G en daarbij heb ik de minste last van Rumbles of oneffenheden. Hoewel alles wel mogelijk is, maar dus soms lastiger om te mixen. Overigens layer ik tegenwoordig altijd mijn bass sounds, met alleen een sub bass mis je het ritmische of de attacks, soms heb ik wel 5 of 6 layers die allemaal in de bass group belanden, ook in de 3e octaaf. Ligt er uiteindelijk wel aan wat voor stijl je maakt.


1683224290663.png
 
Ik hou me altijd aan onderstaande chart, en het is echt zo, ik gebruik meestal F en G en daarbij heb ik de minste last van Rumbles of oneffenheden. Hoewel alles wel mogelijk is, maar dus soms lastiger om te mixen. Overigens layer ik tegenwoordig altijd mijn bass sounds, met alleen een sub bass mis je het ritmische of de attacks, soms heb ik wel 5 of 6 layers die allemaal in de bass group belanden, ook in de 3e octaaf. Ligt er uiteindelijk wel aan wat voor stijl je maakt.


Bekijk bijlage 3835008
ja , dat plaatje ken ik ook, en ik ben het er zeker niet mee oneens, zowel in theorie als praktijk (G gebruik(te) ik het meest, maar probeer ik daarom vaak ook te vermijden) maar toch…. ik moedig je aan om soms eens buiten de lijntjes te kleuren! Som komt er een super vette track voorbij die ik check, en dan blijkt het in de minst optimale C of D te zijn. En verder, ik kan mijn vinger er niet opleggen, maar soms klinkt een track getransponeerd naar een andere toonsoort zo kompleet anders (terwijl dat dan maar 1 of 2 semitones zijn), heel apart. En om nog maar met een dooddoener af te sluiten, “just use our ears”, klinkt ut lekker dan is het gewoon goed, regardless off al the theory.
 
Lekkere track! Ik houd wel van dit stijltje.
Misschien de drums nog iets interessanter maken door bijvoorbeeld iedere vierde clap wat claps toe te voegen die minder droog zijn en niet strak gequantized zijn. Van die kleine toevoegingen maar, want zoals het nu is klinkt het al lekker.
 
ik kan niets anders zeggen; erg lekker, genoten. fijn spel van geluiden. geen enkele opmerking.. over wat hierboven allemaal staat...

(smaken? met wat voor installatie/methode (koptelefoon) men luistert? (al moet de mix in wezen dezelfde balans behouden, maar elke speaker/versterker, heeft zijn 'voorkeuren', kleuring. genoeg!)
 
Bedankt allemaal voor het luisteren en de tips!
Ik heb er een hoop in verwerkt zoals af en toe high pass filters op de bass, nog een extra clap, het afrikaanse perc geluidje aangepast, meer sidechain op de piano en een beetje saturation erop. Tevens deed de Hammer knop en het aanpassen van de velocities de Piano een stuk beter klinken. En de mix is op alle punten een hoop verbeterd, waaronder ook de sub die er nu beter door komt. ik heb dezelfde link ge-update naar de nieuwe versie en ik vind hem zelf wel klaar zo, op naar de volgende track. :halleluja
 
Klinkt echt goed! Doet me ook denken aan David August - Epikur qua sfeer en stijl. Wat een groot compliment is, want dat is echt een geweldige track. Goed gedaan!
 
Pfuah, mooie track zeg! Gaaf gedaan.

Je hebt 'm af, en de issues opgelost, dus mosterd na de maaltijd.. maar toen ik over de piano las, dacht ik nog aan Smooth Operator - heeft die een side-chain functie? Zelf nog geen ervaring mee, maar als ik het goed begrijp, zou je daar vrij nauwkeurig mee kunnen passen en meten. Voor een volgende keer, misschien (en voor wat het waard is, natuurlijk).

En heb de laatste tijd goede ervaring met "ouderwets" galm op een return kanaal, om het wet-signaal te splitsen van het droge signaal. Zo'n piano-sound kan je dan zwaar houden, en de (lange) galm-staart eq'en of zelfs side-chain compressen. Voor de hand liggende tip misschien, trouwens, maar goed..
 
Laatst gewijzigd:
Pfuah, mooie track zeg! Gaaf gedaan.

Je hebt 'm af, en de issues opgelost, dus mosterd na de maaltijd.. maar toen ik over de piano las, dacht ik nog aan Smooth Operator - heeft die een side-chain functie? Zelf nog geen ervaring mee, maar als ik het goed begrijp, zou je daar vrij nauwkeurig mee kunnen passen en meten. Voor een volgende keer, misschien (en voor wat het waard is, natuurlijk).

En heb de laatste tijd goede ervaring met "ouderwets" galm op een return kanaal, om het wet-signaal te splitsen van het droge signaal. Zo'n piano-sound kan je dan zwaar houden, en de (lange) galm-staart eq'en of zelfs side-chain compressen. Voor de hand liggende tip misschien, trouwens, maar goed..
Thanks, grappig wat je nu zegt want zo'n 80% heb ik toegepast, smooth operator zit erop en haalde wel wat onnodige resonanties weg, meer sidechain (zit niet in smooth operator overigens dacht ik), De galm-staart heb ik met de nieuwe bitwig curve modulator steeds weg laten eq-en. Ik ben nu wel aardig tevreden met de piano, je hebt de 1e versie niet gehoord, daar kwam ie echt niet goed in door en het is een wereld van verschil geworden. :mega: Goeie tips dus van jou!
Ik moet overigens de aller-allerlaatste versie nog online zetten, maar dat zijn nog maar hele kleine aanpassingen.
 
Ah, nice! Ja knap werk. Was trouwens geen feedback op de track eh, die is super strak zo.

Even snel gekeken, goed nieuws.. Baby Audio benoemt het zelf op haar site.. zou een feature moeten zijn. Op de interface zie ik ook rechtsboven een icoontje, dat op een ketting lijkt.. Zou ik zeker eens mee prutsen, al is het voor de gein. Als ik het goed begrijp kan je daar dan een soort "negative space" mee creëren in je audio - niet zoals een compressor met alleen volume, maar meer het silhouet van de bron zeg maar.
 
Ah, nice! Ja knap werk. Was trouwens geen feedback op de track eh, die is super strak zo.

Even snel gekeken, goed nieuws.. Baby Audio benoemt het zelf op haar site.. zou een feature moeten zijn. Op de interface zie ik ook rechtsboven een icoontje, dat op een ketting lijkt.. Zou ik zeker eens mee prutsen, al is het voor de gein. Als ik het goed begrijp kan je daar dan een soort "negative space" mee creëren in je audio - niet zoals een compressor met alleen volume, maar meer het silhouet van de bron zeg maar.
hmm zeker interessant om eens te checken, ik gebruik het zo minimaal, alleen maar om resonanties weg te halen, en dat doet ie uitzonderlijk goed vind ik. :okdan:
 
Ah, nice! Ja knap werk. Was trouwens geen feedback op de track eh, die is super strak zo.

Even snel gekeken, goed nieuws.. Baby Audio benoemt het zelf op haar site.. zou een feature moeten zijn. Op de interface zie ik ook rechtsboven een icoontje, dat op een ketting lijkt.. Zou ik zeker eens mee prutsen, al is het voor de gein. Als ik het goed begrijp kan je daar dan een soort "negative space" mee creëren in je audio - niet zoals een compressor met alleen volume, maar meer het silhouet van de bron zeg maar.
soothe heeft dit ook. Werkt net als trackspacer geloof ik.
 
Back
Top