Italo/Synthwave WIP

Calculator Operator

Tel ik na 14 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Lid sinds
7 juli 2009
Berichten
739
Locatie
Waereldsjtad
Na een lange lange tijd en wat uitstapjes naar andere genres wordt het toch weer eens tijd om te doen waar ik het beste in ben: cheesy italo maken. Of synthwave, ik weet het verschil niet zo goed maar ik denk dat deze track meer synthwave is. Zit een hele hoop in. Nadat ik mijn OB-8 had verkocht ben ik eens een beetje gaan aankloten met softsynths in afwachting van zijn vervanger, want ik had dus geen multi-oscillator polysynth meer, en intussen is mijn nieuwe polysynth binnen dus ook die zit een beetje ertussen. En ook mijn D-05, beetje Polysix, ik vond het interessant om eens wat synths te layeren, dat deed ik voorheen eigenlijk nooit. Dus zodoende dit experimentje, ik hoop dat er potentie in zit.
 

Attachments

  • Mixdown.mp3
    4,8 MB
Qua cheesy Italo vibe zit het wel goed, maar er mag wel net ietsje meer funk in. Het kabbelt nu nogal voort, en goede Italo moet toch echt wel een beetje poppy zijn. Ik denk dat je het makkelijk kunt oplossen door:
- het orgel op op 0:20 net ietsje minder dominant te maken, want de openingssynth verdwijnt heel erg op de achtergrond.
- het geluidje op 0:37 meer staccato maken (de attack en release maken dat het wat sleept) en ook een net ietsje andere sounddesign.
- de lagen werken beter vanaf 0:55 maar ik zou even een rustpunt/brugje inbouwen voordat je dit laat losbarsten.
 
Leuke track man, klinkt zeer professioneel. Ik moest in't begin meteen aan Kim Wilde's Cambodia denken. Fijn dat je weer aan't producen hebt geslaan, doe zo voort. Succes!

Gloomy
 
Back
Top