Waves H-comp gratis tot 12 februari

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Lid sinds
3 oktober 2010
Berichten
4.501
Locatie
Nijmegen
95462A51-FC1D-4460-824F-EF2D58B998F6.jpeg

nog een 40 uur te gaan..
 
Mijn computer is een Waves vrije zone. Die opdringerige Trojaanse "serviceabonnement" pushers komen er niet meer op bij mij.
Gaaaaaap, daar gaan we weer. Dan laat je deze lekker aan je voorbij gaan en misschien vinden anderen het wel interessant.

Ik zeg: goede tip en mooie plugin van onze sympathieke Israëlische vrienden, @SmartBits 😁
 
Gaaaaaap, daar gaan we weer. Dan laat je deze lekker aan je voorbij gaan en misschien vinden anderen het wel interessant.

Ik zeg: goede tip en mooie plugin van onze sympathieke Israëlische vrienden, @SmartBits 😁
Een waarschuwing vooraf kan nooit kwaad ;) Dan is het in elk geval 'informed choice' als je het besluit erop te zetten.
 
Een waarschuwing vooraf kan nooit kwaad ;) Dan is het in elk geval 'informed choice' als je het besluit erop te zetten.
Ik ben er ook ooit ingetrapt. Wat gratis en aanbieding spul van waves. In een aantal projecten gebruikt. Vervolgens update je je OS een keer, werken de plugins niet meer en moet je een upgrade fee betalen die hoger is dan wat ik er ooit voor betaald heb :stupid
 
Ik ben er ook ooit ingetrapt. Wat gratis en aanbieding spul van waves. In een aantal projecten gebruikt. Vervolgens update je je OS een keer, werken de plugins niet meer en moet je een upgrade fee betalen die hoger is dan wat ik er ooit voor betaald heb :stupid
Ja, dat is echt naadje met Waves. Het probleem is voornamelijk dat Waves de kosten van WUP berekent als een percentage van de MRSP prijzen van hun plugins. Maar inmiddels is Waves bekend om zijn eeuwige sales waarin plugins altijd voor $29 te krijgen zijn. Dus die MRSP prijzen van $300 (waar de kosten van WUP op berekend zijn) zijn volledig fictie. Dus ipv dat WUP 12% van $300 = $36 kost, zou het 12% van $29 = $3,48 moeten kosten.
 
Toevallig kreed ik vandaag ook een mailtje over upgraden van de licentie, gaat over 1 plugin die ik van ze heb voor 10 euro. Nog niet gekeken wat een licentie upgrade kost. Ik heb dan een pc maar kan me voorstellen dat je er met een Mac wel behoorlijk pissig over kan zijn.
 
Windows inderdaad, dat had ik er nog even bij moeten zetten. Die eerste plugin van ze is inmiddels al 8 jaar oud.
Daar ligt wel een verschil, ik kan me voorstellen dat MAC gebruikers hier behoorlijk last van hebben, Ik vind het ok als men moet betalen voor major updates met nieuwe features bijvoorbeeld. Maar ik vind het wel echt slecht als je moet betalen om je plug-in werkend te houden als je je OS hebt vernieuwd, dit soort updates horen gratis te zijn.

Ik had blijkbaar maar 1 plugin: CR8 creative sampler, weet niet eens meer wat het is? Heb de H-Comp er zojuist toch maar aan toegevoegd, volgens mij heb ik dan weer een jaar upgrade license voor al die plugins die ik heb van Waves?
 
Nice, ik had H-Comp al, maar heb deze licentie ook gepakt zodat ik nog wat langer de WUP kan gebruiken.
Ik zag dat ik 'm ook al in augustus 2021 ergens gratis had gekregen, maar nu ook maar opgepikt omdat het kan.

Voor mij zijn dit soort dingen wat me mede weerhoudt om op Mac over te stappen. Bij mij werkt alles van Waves nog gewoon ook al is het jaren geleden aangeschaft (mijn eerste bundel is van 2004, maar die heb ik niet meer geprobeerd te installeren omdat alles uit die bundel in een uitgebreidere zit die ik in 2018 heb aangeschaft). Ik heb nog nooit gebruik hoeven maken van die WUP. Windows is wat dat betreft toch een stuk legacy vriendelijker. Ik draai nog de editor van de Nord Modular uit 1998 ofzo op Windows 11. Ik zie het ook meer als een issue van Apple dan van Waves. Moet je van een bedrijf verwachten dat ze alle updates kosteloos blijven geven? Bv Arturia en Korg zijn ook betaalde upgrades naar een hogere versie. Bij Waves vind ik wel de meerwaarde erg klein om te gaan upgraden (bij Arturia en Korg krijg je dan vaak iig nog wat extra plug-ins). En eerlijk gezegd ben ik ook meer van Waves aan het afstappen, de laatste keer dat ik wat gekocht heb is ook alweer even geleden...
 
Windows gebruikers zoals ik kunnen huidige en oudere versies van de Waves plugins prima naast elkaar draaien.

Voor Mac gebruikers is dit naar ik begrijp niet zo, en is het Waves WUP gebeuren dus best prijzig. Kan me voorstellen dat de keuze dan eerder op een andere plugin leverancier valt.
 
Ik, als Mac gebruiker, had Waves in m’n armen genomen, maar later ook losgelaten.

Laatst had ik updates via Waves Portal en ging ook studioGrid uit het niets installeren op m’n Mac.
Resultaat is dat ik een ander MIDI driver erbij kreeg en m’n Mac op hol sloeg.

ik heb al m’n Waves van m’n Mac afgegooid en ben overgestapt naar UAD Spark.

Wel een subscription model, maar wel erg goede plug-ins.
 
Maar ik vind het wel echt slecht als je moet betalen om je plug-in werkend te houden als je je OS hebt vernieuwd, dit soort updates horen gratis te zijn.
ABSOLUUT! Maar er komt altijd een moment waarop je plugin niet meer werkt en kunnen ze zich weer mooi verschuilen achter het feit dat plugins dan plots 'incompatibel' worden met het nieuwste OS. En dan leggen ze de oorzaak bij Apple of Microschoft. Simpel toch? En jij bent de KLOS.
Ik kocht ooit Omnisphere 1 voor PC. Denk je dat ik kon overstappen en die nog werkend krijg op mijn huidige MAC? Nope.
300€ vuilbak.

Moet je van een bedrijf verwachten dat ze alle updates kosteloos blijven geven?
JA! Immers, je hebt het pakket gekocht en daarmee basta. Dan is het aan hun om de boel draaiende te houden.
Stel je voor dat je met je wagen aan de pomp staat en je auto plots een melding maakt van het feit dat de getankte brandstof niet compatibel is met de motor en je daardoor koudweg blijft staan. Zo iets. Dat pikt toch geen hond?

Software is zowat de grootste legale diefstal ter wereld en we lopen met z'n allen blindelings in die val en het blijft geld kosten, in tegenstelling tot (oudere) hardware.
 
Software is zowat de grootste legale diefstal ter wereld en we lopen met z'n allen blindelings in die val en het blijft geld kosten, in tegenstelling tot (oudere) hardware.
Ik loop er niet blindelings in, maar met volle besef wat het betekent. Meestal dan toch :D
Voel me dan ook zelden bestolen gelukkig.
 
Stel je voor dat je met je wagen aan de pomp staat en je auto plots een melding maakt van het feit dat de getankte brandstof niet compatibel is met de motor en je daardoor koudweg blijft staan. Zo iets. Dat pikt toch geen hond?
Jawel hoor. Dan is het tijd om een nieuwe auto te kopen.

Software is zowat de grootste legale diefstal ter wereld en we lopen met z'n allen blindelings in die val en het blijft geld kosten, in tegenstelling tot (oudere) hardware.
Totaal mee oneens. Je kunt er ook voor kiezen een muziekcomputer te bouwen en daar het oude OS op te laten. Dan werkt je plugin over 25 jaar nog.

Ik loop er niet blindelings in, maar met volle besef wat het betekent. Meestal dan toch :D
Amen. Als je een Smart TV koopt en binnen een jaar werken de apps niet meer, dan heb je een punt. Daar maakt de Consumentbond zich ook hard voor en daar zijn regels voor. Als fabrikant moet je het een x-aantal jaar ondersteunen. Bij een plugin vind ik dat ook logisch, maar niet tot in het oneindige. In nieuwe versies bouwen ze nieuwe functies en die programmeurs hebben ook hun kosten.

Ik voel me ook totaal niet de KLOS. Als ik een plugin koop voor 25 euro, calculeer ik in dat hij het op een gegeven moment misschien wel niet meer doet. Dat vind ik ook helemaal niet erg, want tegen die tijd is er vast weer een betere.

De vergelijking met hardware gaat wat mij betreft ook niet helemaal op. Je koopt de synth of drumcomputer in die staat op dat moment. Hij evolueert niet en software doet dat vaak wel. Daarbij werk een plugin ook nog steeds als je bij het oude OS blijft. Ik ben het het wel met je eens dat makers schappelijk moeten zijn bij upgrades. Een compleet nieuwe versie van Omnisphere kopen klopt niet.

Voel me dan ook zelden bestolen gelukkig.
Dat heb ik dus ook niet. Zeker niet voor de prijzen die je betaalt, in vergelijking met hardware.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top