Module zit vast op INIT na power on

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
997
Ik heb hier een probleem met m'n zojuist ontvangen Bohm Opera CP-1 (90's rompler).

Bij het opstarten toont deze even een halve seconde het versienummer (4.6) en daarna INIT. Hier blijft deze op hangen, kom niet verder.

De handleiding (die er gelukkig bij zat) vertelt alleen iets over het initialiseren zelf:
- Opstarten met ENTER ingedrukt, als INIT toont beiden loslaten en dan gaat de rest vanzelf...

Na levert dit geen resultaat op dus hier hang ik vast.
Iemand een idee? Is er misschien iets stuk hardwarematig? of een chip die defect is? Kan een lege batterij dit veroorzaken?

Ben benieuwd of iemand me verder kan helpen :) Alvast dank voor de moeite iig!
 
kan zin hebben om hem open te maken en de chips goed aan te drukken. mits die in een socket zitten.
Voor oude apparatuur ook eerst de voeding checken en eventueel re-cappen.

Wat je ook kan doen is het ding ff aanlaten. wellicht de hele dag.
Dat kan een positief effect op de caps hebben.
Als die dan toch ineens werkt weet je zeker dan je moet recappen.

Anyhow dit zijn maar mijn suggesties.
 
kan zin hebben om hem open te maken en de chips goed aan te drukken. mits die in een socket zitten.
Voor oude apparatuur ook eerst de voeding checken en eventueel re-cappen.

Wat je ook kan doen is het ding ff aanlaten. wellicht de hele dag.
Dat kan een positief effect op de caps hebben.
Als die dan toch ineens werkt weet je zeker dan je moet recappen.

Anyhow dit zijn maar mijn suggesties.
Dit ga ik dan sowieso eerst eens doen, dank voor de bruikbare suggesties!
 
init is een lege file toch ? Bij de Bohm Digital Drumz betekend init dat je zelf kan programmeren. Je moet dan (bijv) de lengte vd bars, hoeveelheid beats per bars enz instellen alvorens je sequences e.d. kan inkloppen.
batterij lijkt me sterk dat dat het is. Als die niet meer goed is dan slaat ie niets op (als je hem uit zet).
 
init is een lege file toch ? Bij de Bohm Digital Drumz betekend init dat je zelf kan programmeren. Je moet dan (bijv) de lengte vd bars, hoeveelheid beats per bars enz instellen alvorens je sequences e.d. kan inkloppen.
batterij lijkt me sterk dat dat het is. Als die niet meer goed is dan slaat ie niets op (als je hem uit zet).
De machine zit verder 'vast', reageert op geen enkele knop en/of toetscombinaties, ofwel 't is een brick. Geen geluid etc. niks. INIT, thats what i get :( Volgens de handleiding is dit in Initialisatieproces van het systeem. Maar deze moet je wel handmatig activeren, en bij bij start hij dus zo standaard op, zonder dat ik daar de toetscombinatie voor heb gebruikt bij start-up.
 
Misschien hangt die entrer knop? Denkt de module dus dat je met init wil opstarten en laat ie hem nooit los, dus blijf je hangen.
 
Back
Top