WIP Too Cheezy? (mening gevraagd)

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.735
Locatie
Nijmegen
Hey, even een vraagje tussendoor, ik ben met een nieuwe projectje bezig eea is nog WIP dus (ik moet zeker hier en daar nog wel wat volume temperen denk ik), maar nu twijfel ik alleereerst over de cheeziness van het geheel, met name de mallets die op 1:43 beginnen, qua contrast is het wel prettig denk ik zoiets te hebben, maar wellicht is de melodie wat cheezy en het lijkt daardoor meer een wals te worden :P, dus.... wat is jullie mening?

 
Belangrijker is wat jij er van vindt
Daar twijfelde ik dus over :D. Maar ik denk dat ik er uit ben wat me vooral stoorde in die mallets.
Wel het idee dat er in de mix nog wat
Ja klopt, moet zeker nog wat tweaken, vind um zelf ook wat muddy zo nu en dan, misschien wat minder dingen tegelijk spelen en wat gaan EQen, ga ik morgen verder naar kijken. Thnx.
 
Ok, ik heb het nog ff geprobeerd, maar dit wordt um niet. Het heeft gewoon niet de vibe die ik met deze track wil neerzetten, dus ik ga opnieuw beginnen. Nou ja, niet helemaal, de basic groove en het stukje sound design van het intro bevalt me wel, dus daar probeer ik iets nieuws op te bouwen.

Voor de geinteresseerden, hier het laaste resultaat van de eerdere poging

 
Hola,

Ik zou dat tikje er in het begin niet inzetten.
Later de drums erin laten komen.
Het word een mooie track :okdan:

Groeten van andreos:)
 
Bedoel je dat het nog steeds te lief en kazig vind?
Denk als je wat glitches er in doet en nog een bittere scheurende bas dat het meer in balans raakt.
Vind de geluiden wel erg mooi. De kick niet.
 
Bedoel je dat het nog steeds te lief en kazig vind?
Ik ben sinds afgelopen jaar een poging aan het doen om mijn tracks met meer focus, richting een bepaalde stijl te bewegen. Zoek maar eens op Seven Villas (en dan Essential Deep, niet Voyage, dat is ambient van hetzelfde label) en dan met name de tracks van Pablo Bolivar (zoals bv Elevator, Cunna of Hoopoo). Het sound design komt nu wat in die richting, maar een totale track/vibe zoals zijn tracks is nog wel een brug te ver (afgezien nog van mixing skills, dat is sowieso nog wel wat jaartjes werk haha)
 
Ga ik checken. thanks
Om een idee te geven, van de vibe dan, want er klopt nog niet veel van, ben nu vooral met sounddesign bezig. Zelfde basis dus, nieuw sounds vooral vanaf 0:25 te horen (en dus met die glitches suggesties zat je goed ;))

 
Laatst gewijzigd:
ja tof idd. die glitches zou ik we korter doen. zeg maar om 4,5 of 6 bars.
op een manier dat het ritmisch als een soort drum roffel / fill werkt.
sound design is 1 maar het ander is de compositie.
nu hoor ik bv te veel dingen tegelijk in de low mids.
als het echt moet kun je natuurlijk sidechainen om bepaalde dingen ff weg te drukken.
Maar in andere situaties kom je er wellicht uit door dingen een octaaf hoger te laten spelen.
de kick hier heeft voor mij teveel saturatie ( boventonen )
ik zou juist een cleane kick met een duidelijke click nemen. net als die track die je aanrade.
dit is maar mijn bescheiden mening.
vind het tof klinken en vind het genre en sound ook tof. soulfull en chill en diep.
 
nu hoor ik bv te veel dingen tegelijk in de low mids.
Ja maar dat bedoelde ik ook, daar ben ik nu nog niet mee bezig, ik ben letterlijk bezig de sounds die je nu hoort (die glitches, maar ook daarvoor al) van scratch te maken, daarna volgt bij mij pas de compositie en mix (en die kick ga ik ook nog wel naar kijken :)). Thnx voor de suggesties!
 
Ok, ik heb het nog ff geprobeerd, maar dit wordt um niet. Het heeft gewoon niet de vibe die ik met deze track wil neerzetten, dus ik ga opnieuw beginnen. Nou ja, niet helemaal, de basic groove en het stukje sound design van het intro bevalt me wel, dus daar probeer ik iets nieuws op te bouwen.

Voor de geinteresseerden, hier het laaste resultaat van de eerdere poging


Oh jammer. Ik graaf hem wel (het blijft een NL forum ;P )
 
Back
Top