LP bescherming / transparante hoezen

Void Pointer

Stamgast
Lid sinds
20 december 2007
Berichten
454
Locatie
Amsterdam
De LPs die ik heb stel ik graag op in mijn Kalax kast (lekker cheesy, I know). Ik bewaar ze het liefst in transparante hoezen zodat ze mooi 'dicht' blijven en dat er geen stof / spul op kan gaan zitten. Helaas komt niet elke LP in zo'n fijne hoes. Nu zat ik online te kijken naar een passende oplossing voor m'n LPs zonder bescherming, maar werd ik een beetje overweldigd door het gigantische aanbod.

Hebben jullie nog tips qua aanschaf van losse transparante hoezen? Of laten jullie het gewoon zoals het is? Ik hoor graag hoe jullie hier mee om gaan :W
 
Vroeger hadden de meeste lp's behalve de albumcover eigenlijk altijd ook z'n transparante hoes, in ieder geval bij de bekende platenzaken in Amsterdam (Raf, Concerto, Boudisque) zat die er omheen.
Maar na een jaar of twintig rechtop tegen elkaar aanstaan waren de onderkanten ook niet allemaal meer in zo'n geweldige staat en plakte ik met transparant tape de onderkant weer bij elkaar.
Ik heb in ieder geval nooit nieuwe hoezen gekocht en de lp's zijn alweer een jaar of 15 geleden allemaal verkocht.
 
Thanks voor de reacties! Ik was het vergeten te vermelden, maar de hoezen waar ik naar op zoek ben zouden ook 2x of 3x LP albums moeten kunnen handelen. Gaat dat ook lukken met die hoezen die hierboven zijn vermeld? :DE

EDIT: nvm, ik zie dat deze ook in de lijst staan. Cheers!
 
Ik haal ze gelijk uit de plastic hoes. Ziet er mooier uit en zo gaan de hoezen nog steeds langer mee dan ikzelf ;)
 
Ik bestel ze ook altijd bij whos your daddy records heb ik hier meteen een voorraadje liggen en ook voor dubbel lps zijn er hoezen te koop.
 
ik gooi die hoezen altijd weg, is dik, zo past er minder in de kast, en is ook lelijker dan zonder hoes.
 
Ik bestel ze ook altijd bij whos your daddy records heb ik hier meteen een voorraadje liggen en ook voor dubbel lps zijn er hoezen te koop.
Hier ook 1 van Who's Your Daddy Records. Ik ben daar content mee. 2- en 3lp hoezen passen er goed in.
Ook heb ik van die binnenhoezen met plastic in verwerkt.
 
Hier haal ik ook alle producten.

Plastic transparante hoezen voor 12 inch, 7 inch,

Witte plastic dividers om alles te sorteren, (dymo label printer erbij)

Binnenhoezen met liners/voering voor de vinyl platen die geen binnenhoes hebben.

Binnenhoezen en nieuwe hoezen voor tripple verzamelaars (de originele art hoes sla ik dan op, is handiger met vinyl draaien)

In mijn beleving is walvis de meest totaal verkoper, waar uiteindelijk alle producten samen goedkoper zijn dan elders.
 
Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan, mede omdat deze geschikt zijn voor zowel enkele als dubbele LP's: Plastic LP Hoezen - Dikke Kwaliteit

De fit is goed en het ziet er wel prima uit. Helaas zijn ze niet 100% transparent, maar dat is waarschijnlijk onvermijdelijk met dit soort beschermhoezen. En voor deze prijs kun je natuurlijk niet al te veel verwachten :D
 
In mijn beleving is walvis de meest totaal verkoper, waar uiteindelijk alle producten samen goedkoper zijn dan elders.
hier ook, grootverbruiker van walvis blake sleeves in allerlei formaten en soms ook ander leuk spul. goedkoper dan de rest, super flexibel en snelle levering.
 
Back
Top