Gezocht voor schoolproject regio Zeeland, muzikant die kan midi seuqencen progressive/afro/beatstep

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Op een middelbare school in Zeeland organiseren we volgende week een hackathon waarbij we een soundspace willen maken: een ruimte met licht en geluidsobjecten die worden ontworpen door leerlingen. Qua licht kun je een beetje denken aan installaties op GLOW in Eindhoven, qua geluid is Afrorack een goed voorbeeld:

We zoeken liefst een muzikant die donderdagavond 22 december tussen 18.00 en 20.00 ongeveer 15 minuten een live-set via MIDI kan draaien waarmee alle installaties worden aangestuurd. Het zou mooi zijn als er in de middag al een keer proefgedraaid kan worden. Muziekstijl is liefst progressive/afro/beatstep, je gaat immers flessenorgels, potten en pannen en lichten aansturen. Er mag best een lijn wel uit de versterker komen, bijvoorbeeld strings of een ambient geluid. Maar de apparaten die de leerlingen maken worden aangestuurd via MIDI.
Een iets mindere optie is dat we een MIDI track "huren" die we hiervoor mogen afspelen op een laptop.
Er is geld voor een vergoeding beschikbaar.
Heb je interesse en kom je uit (de buurt van) Zeeland, stuur me dan een PM.
 
Bedankt @blanka voor de uitnodiging voor dit project. :okdan:
Het was super leuk om te doen en erg mooi om te zien wat de leerlingen allemaal gemaakt hadden.
 
Hi @blanka erg leuk om dit te zien. Ik had graag bij jouw op school gezeten :)

Mag ik vragen welke solonoids je gebruikt?
Is het gelukt om met PWM een soort van velocity control te krijgen?

Ik heb namelijk een board van HighLy Liquid waarmee je 24 solonoid kan aansturen.
Al hoewel je dan wel een erg dikke PSU moet hebben,
Denk dat ik er 8 a 12 ga doen.
 
Velocity kun je doen door tijd te varieren. Bijvoorbeeld door 0-127 van MIDI te mappen naar zeg 5-50ms.
We hadden de 12V versie van Tinytronics, dat was makkelijk omdat je dan met zelfde TIP120 ook vermogens LEDs kon schakelen. Maar als je de video hierboven kijkt: zelf draaien geeft meer resultaat.
Ik denk dat het ook zinvol is om in te zetten op condensatoren. De piekstroom is hoog, maar de tijdsduur erg kort. Zelfs met 12 is je landurige stroomsterkte misschien maar 1 ampere. Wij hadden 50W voedingen (1,2A) en met 5000µF erbij moet je een heel eind komen.
 
Die afrorack dude is wel grappig, leuke videos op youtube
Komisch hoe hij een V-Drum gaat maken en dan in de stad gaat shoppen voor onderdelen... ik zal niet spoileren, maar ik voelde hem zelf al aankomen.
 
Back
Top