Yamaha An1x voor 199 op MP

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
hmm.. de advertentie stond gisteren op een vaste prijs van 199 maar is veranderd naar bieden. Er is vast een An1x eigenaar die em wijs heeft gemaakt dat 199 euro concurrentie vervalsing is... de andere die op MP te koop staat staat open voor elk bod vanaf 600 euro.. :bekdicht:
 
Hey MacG,,, 't is ook wel lame om dat hier te posten hé,,

Iedereen wil nu cashen (met oude synths), Da's de fake gecreerde grof-geld-cultuur door die tv programma's,,
 
Hey MacG,,, 't is ook wel lame om dat hier te posten hé,,

Iedereen wil nu cashen (met oude synths), Da's de fake gecreerde grof-geld-cultuur door die tv programma's,,
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen. Dat mensen veel geld vragen voor oude synths komt alleen maar doordat andere mensen veel geld geven voor oude synths.

Dat heeft niets met tv programma's te maken...
 
Mooie tip. Ik heb even getwijfeld want goede herinneringen aan deze synth..
 
Mocht iemand hem kopen... download dan de gratis Jay-B soundset..


 
Vond het een goed klinkende en bespeelbare synth, maar heb hem weggedaan vanwege de interface - heb ik vaker gehad met Yamaha gear.
 
tja, er is maar één exemplaar van hé sf'ers,, erg lastig om dat hier te posten

De scheve algemene vraagprijs nu is > 600 euro,,
Er staan er heel veel op reverb,,
ik vind 350 een normale prijs

En zie mijn AN1x preset topic van de voorbije dagen,

ik was aant' overwegen om een 2de exemplaar in huis te halen,,dus ik hield 2de en MP in't oog,
Een AN200 gaat mss teveel anders zijn, en maar 5 voices,

En er zijn veel betere presets dan die van jayb,
en jayb wordt ook onder een andere naam uitgegeven,, ja kheb ze: Dreamsounds2011.an1

Nee, da's heel smerig, >600 vragen, voor iets van 25 jaar oud,,

De 'marktprijs' is een piramide spel bitcoin gedoe,,
'ge moet het kunnen verkopen' - 'ge moet het kunnen hebben verkocht'

okeyy

en: Keyboards and Synths | Reverb
 
tja, er is maar één exemplaar van hé sf'ers,, erg lastig om dat hier te posten

De scheve algemene vraagprijs nu is > 600 euro,,
Er staan er heel veel op reverb,,
ik vind 350 een normale prijs

En zie mijn AN1x preset topic van de voorbije dagen,
ik was aant' overwegen om een 2de exemplaar in huis te halen,,
dus ik hield 2d en MP in't oog,
een AN200 gaat mss teveel anders zijn, en maar 5 voices,

En er zijn veel betere presets dan die van jayb,
en jayb wordt ook onder een andere naam uitgegeven,, ja kheb ze: Dreamsounds2011.an1

nee, da's heel smerig, >600 vragen, voor iets van 25 jaar oud,,
De 'marktprijs' is een piramide spel bitcoin gedoe,,

'ge moet het kunnen verkopen' - 'ge moet het kunnen hebben verkocht'

okeyy

Wacht ff... het bieden bij deze An1x is na gisteren ingesteld op bieden vanaf 190 euro he!? ;) Tot op heden is er 205 geboden, dus zoveel interesse is nu ook weer niet.
Ik had ook over een andere op MP waar vanaf 600 euro op geboden kan worden.. (niet dat iemand dat ooit zou doen.. :)) maar dat was dus niet die voor 199 stond.
de andere die op MP te koop staat staat open voor elk bod vanaf 600 euro.. :bekdicht:
 
tja, er is maar één exemplaar van hé sf'ers,, erg lastig om dat hier te posten

De scheve algemene vraagprijs nu is > 600 euro,,
Er staan er heel veel op reverb,,
ik vind 350 een normale prijs

En zie mijn AN1x preset topic van de voorbije dagen,

ik was aant' overwegen om een 2de exemplaar in huis te halen,,dus ik hield 2de en MP in't oog,
Een AN200 gaat mss teveel anders zijn, en maar 5 voices,

En er zijn veel betere presets dan die van jayb,
en jayb wordt ook onder een andere naam uitgegeven,, ja kheb ze: Dreamsounds2011.an1

Nee, da's heel smerig, >600 vragen, voor iets van 25 jaar oud,,

De 'marktprijs' is een piramide spel bitcoin gedoe,,
'ge moet het kunnen verkopen' - 'ge moet het kunnen hebben verkocht'

okeyy

en: Keyboards and Synths | Reverb
Sorry, maar zo te zien heb je totaal geen idee van hoe marktwekring in zijn werk gaat. Het gaat om vraag en aanbod.

En je argument dat het smerig is om meer dan 600 euro te vragen voor iets van 25 jaar oud slaat totaal nergens op natuurlijk. 😂
 
Ik snap de reputatie van de AN1x niet zo. Heb er zelf eentje gehad en was er blij mee omdat het een van de weinig betaalbare en toch goed klinkende opties was in die tijd, maar inmiddels al jaren terug weer verkocht en echt geen minuut gemist. De interface is niet bepaald fantastisch, het aantal knoppen beperkt en de sound engine is ook niet echt iets bijzonders meer in deze tijd.

Wat betreft de prijs: €350 lijkt me ook realistische, maar het is maar wat de gek er voor geeft. Tijdgenoten als de JP80x0 zijn ook duurder dan ze 5 jaar geleden waren, en zelfs de oude romplers lijken momenteel in de lift te zitten. En zoals altijd geldt de gouden regel: te duur? Niet kopen dan. Mauwen erover heeft buitengewoon weinig zin.
 
Alles wordt nu eenmaal duurder maar veelal wel duurder aangeboden waardoor het soortvan zo lijkt?? Maar dat zal effect hebben op de gevoelsprijs voor een instrument..

Haha.. Een Korg M1 die tegenwoordig 500 euro blijkt te doen begrijp ik niet helemaal.. De M1 zal vast door bepaalde mensen gebruikt zijn in opnames en daardoor populairder. Of iemand die em in een video van zijn beste kant laat horen of laat horen waar hij allemaal in gebruikt is.. best veel inderdaad.. heeft ook invloed.. maar de samples (geluiden) in de M1 zijn nu niet echt heel bijzonder ofzo.. gewoon ronduit slecht.
Maar ze worden in ieder geval in overvloed aangeboden en raken dus niet verkocht.. (prijs te hoog?? :D)

Mij doet een An1x veel meer qua geluid en ook qua historie.. niet de eerste Virtuele analoge synthesizer maar wel een goed klinkende interpretatie van analoog met alle mogelijkheden en zeker voor die tijd. Maar ieder zijn ding.. ik had gehoopt dat iemand em voor een leuk prijsje kon scoren.. Nou ja goed, hij staat op 225.. we gaan het zien. :)
 
€350 lijkt me ook een prima prijs voor deze synth. Ik heb vaak het idee dat mensen de waarde van hun spulletjes overschatten of het gewoon maar proberen tegen een hogere prijs. In een tijd waarin je heel erg op je hoede moet zijn met prijzen (kijk bijvoorbeeld de verschillen en schommelingen in het flitskoopjes topic) is het opeens makkelijk om hogere prijspunten te zetten die andere overnemen. Je ziet het zelfs al met moderne gear, zodra het eventjes niet leverbaar is wordt dat nadrukkelijk vermeld in advertenties waarbij men dikwijls de nieuwprijs of hoger vraagt. Advertenties met een prijs op 'bieden' en vermelding van de huidige nieuwprijs sla ik standaard over.
 
Back
Top