one minute ambient

stoter

bleep bloop
Lid sinds
25 oktober 2021
Berichten
1.786
Locatie
Utrecht



2x field recording, op weg naar huis.

Eentje in de trein, eentje op het busstation, wachtend op de bus en instappen, ov-chipkaart bliep, galm erop..

Verder nog filters, een space echo (op de trein-opname - vriend van me dacht dat het een snare is.. maar da's een prullenbak die je hoort klappen..), en audio-to-midi - waarbij de midi van de trein-opname (dat "rhodes-akkoord") perfect samen ging met de audio van de ov-chip-automaat in de bus...


Was een uitdaging die ik wilde aangaan: maak een stukje ambient van maximaal 60 seconden. Bleek pittiger dan ik dacht. 1:04 ging nog wel, 1:03 ook.. maar strak 1:00 was dan toch nét iets lastiger..

Wel tof om te doen.


Enjoy :)
 
Klasse hoor, mede door de herkenbare sounds is het sfeertje direct aanwezig
 
Dit is erg vet!
Smaakt naar meer :)

dank je wel! leuk :) wie weet lukt 't me nog es, had ineens zo'n flow die je dan kan hebben..


Klasse hoor, mede door de herkenbare sounds is het sfeertje direct aanwezig

thanks! en ja man.. een veldopname kan veel doen, juist als 'ie niet zo heel goed is.. soort audio-versie van een vergeelde zwart-wit-foto..

(deze waren met de mic van m'n laptopje ghehe.. direct richting ableton, kon 'm dan ook snel doortikken)
 
maak een stukje ambient van maximaal 60 seconden. Bleek pittiger dan ik dacht
Voor dat het nummer begint is het afgelopen.....zitten vol met opkomende paden, langzaam tempo (50\70 BPM)
Dat heb je al heel gauw met ambient\soundscape's
Dat soort genre's daar ga je voor zitten en kunnen 2 a 3 uur duren...
Het zou wel een intro van een ambient kunnen zijn...

Maare, dat je de sound effecten zelf bij elkaar opneemt met zo'n field recorder... (in dit geval je laptop) :okdan:
en het is mooi opgenomen...
En er hangt idd een stadion-sfeer ergens in space...

Mooi gedaan hoor:okdan:
 
Ik vind dit erg vet. Een lang gerekte versie van zoiets als dit waarbij er rond 04:45 ergens een keer een gemoffelde kick verschijnt lijkt me echt te gek. Beetje a la GAS. Of dat dit inderdaad de intro is van een album in dezelfde sfeer.
 
een parallele realiteit, maar dan vanuit het perspectief van op Aarde? Mooi en origineel!

driedubbele realiteit, als je jezelf en het omgevingsgeluid meerekent :) dank! x


Mooie sfeertrack stoter!! Prachtig gedaan.

heel tof om te lezen, dank je wel!


erg mooi gedaan, en werkt heerlik! yeah!
Mooi!

dank jullie wel! :)


Voor dat het nummer begint is het afgelopen.....zitten vol met opkomende paden, langzaam tempo (50\70 BPM)
Dat heb je al heel gauw met ambient\soundscape's
Dat soort genre's daar ga je voor zitten en kunnen 2 a 3 uur duren...
Het zou wel een intro van een ambient kunnen zijn...

Maare, dat je de sound effecten zelf bij elkaar opneemt met zo'n field recorder... (in dit geval je laptop) :okdan:
en het is mooi opgenomen...
En er hangt idd een stadion-sfeer ergens in space...

Mooi gedaan hoor:okdan:
Ik vind dit erg vet. Een lang gerekte versie van zoiets als dit waarbij er rond 04:45 ergens een keer een gemoffelde kick verschijnt lijkt me echt te gek. Beetje a la GAS. Of dat dit inderdaad de intro is van een album in dezelfde sfeer.


@OpenHiHats Ik kende GAS niet. Nu wel. Heel fijn. :) Thanks

(duurde even voordat ik doorhad dat het om een artiest ging en niet om nieuwe gear, haha...)


Ik heb natuurlijk het compleet verkéérde genre gekozen om een 60 seconden-challenge mee aan te gaan.. nooit bij stilgestaan dat de luisteraar meer zou willen. Misschien een beetje imposter syndrome. Voel me in elk geval aangemoedigd om nog es wat ambient(-achtigs) te proberen - maar dan wat langer. Thanks!


Ohw en deze zal sowieso (inderdaad, @Googol!) gaan dienen als "tussentrack" in een wat groter geheel. Wordt vervolgd!
 
Super! Doet me beetje denken aan Gomorra (serie). Zou zo als achtergrond gebruikt kunnen worden in een spannend stukje ;)
 
Mokadelic, tragic vodka, aan t begin, zelfde bliep met reverb achtige sound ;)

Maargoed t hele stukkie rolt gewoon lekker 😋
 
De serie is geweldig, mede dankzij deze muziek. Kan bijna bij elk nummer visualiseren wat ik zag. Hele album is trouwens geweldig, veel (kijk en?) luisterplezier!

Kijk uit naar je volgende project!
Cheers
 
Back
Top