OPGELET! Ebay Kleinanzagen

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
geen idee of het al eerder ter sprake kwam, maar je moet opletten met 'verzekerde' betaling via het OPP platform op Ebay Kleinanzagen.
De veilige betaalmethode werkt enkel als je in Duitsland gedomicilieerd bent ! Maar, het is wel zo dat je kan betalen maar het loopt fout als je je adresgegevens moet ingeven, want dat kan enkel op basis van Duitse postnummers. Bij een transactie waarbij de verkoper mijn betaling heeft geweigerd (wegens onduidelijke adresgegevens) is het geld (1.800€) wél van mijn rekening gegaan !!!

Ik heb nu de grootste moeite om mijn centen terug te claimen, hoewel OPP (Online Payment Platform) beweert dat de terugbetaling automatisch verloopt. Nu vraagt men mij om transactie refertenummers van mijn bank door te geven.

Wat een praktijken allemaal. Als je enkel - zoals de ebay Kleinanzagen website vermeld - betalingen kan doen vanuit duitsland, hoe is het dan godverdomme mogelijk dat die betaling toch is doorgegaan, zelfs als de verkoper mijn betaling heeft geweigerd??? Het uitvoeren van een betaling met niet-Duits domicilie zou simpelweg onmogelijk moeten worden gemaakt.

Sorry, maar dit is op het randje van criminaliteit en ik snap niet waarom EUROPA geen paal en perk stelt aan dit soort wanpraktijken.

Want zeg nu zelf, zoveel betalingen en een pak geld dat een bepaalde termijn op een wachtrekening staat om terug betaald te worden. Dat levert een aardige duit op...

Kleinanzagen is dus opletten, want je kan wel beveiligde betalingen uitvoeren buiten Duitsland maar hebt dan de grootste moeite om je geld terug te claimen indien je transactie toch werd geannuleerd door de verkoper.

1665040913200.png
 
Levert dat een duit op ja? Als de rente nog wat stijgt misschien. Banken wilden zelfs geen mensen met veel spaargeld en online beleggen kost geld als je geld stond te slapen. Ze rekenden dan geld aan omdat er geld op je rekening stond…
 
on topic: ik vertrouw al die manieren om te betalen niet, ofwel geld op de bankrekening, ofwel cash, ofwel paypal friends & family, anders beseffen dat er kans is dat je genaaid wordt.
En durf ik niet? dan gaat de (ver)koop gewoon niet door, er is vis genoeg elders
 
OPP is een gekend, veilig betaalsysteem. Waar het mij om draait is dat hoewel Ebay Kleinanzagen zelf aangeeft dat dit systeem enkel in Duitsland werkt, je als buitenlander toch een betaling kan doen. Het is geen rocket science om betalingen, vreemd aan Duitse origine, gewoonweg onmogelijk te maken. En Klinkske, wat geld op rekeningen betreft spreek je vanuit particuliere wijsheid, maar voor bedrijven ligt dit echt wel anders. En dat weet ik omdat zowel mijn broer als mijn vader in de internationale 'haute finances' zitten. Dat is iets helemaal anders dan onze luizige bankrekening.

Of dacht je echt dat Ebay zijn rekening (en ook verzekeringen) bij om het even welke bank parkeert die hen onze particuliere rente beloofd...??? Ik denk het niet. LOL Ik weet toevallig over wat je spreekt als je pakweg Carrfour denkt. Enkel hun verzekering betreft al ettelijke honderden miljoenen euro's... dan spreken we nog niet over hun omzetten. Snappy? Da's bij Ebay niet anders.
 
Zo'n platform werkt toch met een derdenrekening?

Dus jij maakt over naar derdenrekening (OPP), derdenrekening maakt over naar verkoper.

Als verkoper weigert staat het op derdenrekening (OPP), die moet dan naar jou terugstorten.

Dat is vanuit het buitenland dus duurt dan misschien even (of ze verwerken het niet direct) of hebben ze extra gegevens nodig.

Zou me niet zo druk maken, komt vast wel goed. Volgende keer de kleine lettertjes van de verkoper beter lezen.
 
on topic: ik vertrouw al die manieren om te betalen niet, ofwel geld op de bankrekening, ofwel cash, ofwel paypal friends & family, anders beseffen dat er kans is dat je genaaid wordt.
En durf ik niet? dan gaat de (ver)koop gewoon niet door, er is vis genoeg elders
Derdenrekeningen geven vaak meer kans om bij problemen geld terug te claimen dan directe overboeking want een bank doet sowieso helemaal niks. Credit card is uiteindelijk het veiligst want verzekerd en mogelijkheid voor chargeback. Maar bij tweedehands is er hoe dan ook altijd een risico als je niet afhaalt / af laat halen en ter plekke de koop sluit. Zoals we op dit forum inmiddels al in ontelbare 'opgelicht op marktplaats deel 23465728957' draadjes hebben behandeld.
 
Laatst ook tegenaan gelopen op ebay Kleinanzeigen, maar dat liep al voor de betaling vast op een ongeldige postcode, nog voor de overboeking.
 
NL postcode slikte het systeem niet, alleen Duitse van 5 cijfers.
 
Hoi,
Ben net zelf opgelicht op E-Bay kleinanzeige. Deze gast had PayPal verified account, maar vroeg ivm kosten voor een 'friend' betaling. Omdat het verified account was en ik voor de rest geen onraad ruikte, betaald en natuurlijk... toch opgelicht. Het is deze gast / advertentie. Analog FX SER-2020 Analog Formant Synthesizer
 
Hoi, verder heb ik op E-bay kleinanzeige prima aankopen kunnen doen. 3x goed gegaan en dus deze keer opgelicht.
Het is extreem opletten geblazen dus.
 
Vervelend, Rob. Als je je creditcard hebt gekoppeld aan Paypal kun je misschien nog een chargeback proberen via de creditcard verstrekker?
 
Vervelend, Rob. Als je je creditcard hebt gekoppeld aan Paypal kun je misschien nog een chargeback proberen via de creditcard verstrekker?
Is een 'vriend' betaling geweest en daarvan is doorgaans niks terug te halen. In ieder geval heb ik deze gast gemeld. Het is een verified Paypal gebruiker. Dus op zich met heel veel werk en Duitse politie zou ik aangifte kunnen doen. Maar dat is zoveel werk, dat het zich niet loont. Dus nu waarschuw ik collega synth liefhebber voor deze gast. Ron Boots wilde het ook al posten of synthforum, maar toch ook even hier zelf gedaan.
 
Is een 'vriend' betaling geweest en daarvan is doorgaans niks terug te halen. In ieder geval heb ik deze gast gemeld. Het is een verified Paypal gebruiker. Dus op zich met heel veel werk en Duitse politie zou ik aangifte kunnen doen. Maar dat is zoveel werk, dat het zich niet loont. Dus nu waarschuw ik collega synth liefhebber voor deze gast. Ron Boots wilde het ook al posten of synthforum, maar toch ook even hier zelf gedaan.
Dit is lastig ja, vrienden en familie optie werd wel vaker gebruikt als het om digitale goederen ging via paypal. Bij dit soort constructies werden vanwege de regelmaat ook een validatie/reputatie pagina van de verkoper gemaakt, dan nog heb je de kans dat ze er met het geld vandoor gaan.
 
Als een verkoper vraagt om f&f gaat er hier n rode lamp branden. Ik zeg dat “ik betaal de fee wel”

Als ie dat niet wil koop ik niet.

Paar dagen later kreeg ik n melding vd website dat t een verdacht account was. Oef.
 
Als een verkoper vraagt om f&f gaat er hier n rode lamp branden. Ik zeg dat “ik betaal de fee wel”

Als ie dat niet wil koop ik niet.

Paar dagen later kreeg ik n melding vd website dat t een verdacht account was. Oef.
Volledig mee eens. Ik vertrouwde er teveel op dat het correct was. Met de SH-5 aankoop ben ik de synth zelf gaan halen en ook een andere aankoop ging prima. Het meeste kan ik mezelf verwijten natuurlijk, dat ik meende dat het vertrouwd was. Efin, de link van dit product heb ik gedeeld, ook op Facebook. Want de advertentie is nog steeds online en hij gaat rustiger verder.
 
Ook als je niet als vriend via paypal koopt krijg je je geld niet terug
in mijn geval vond paypal een bewijsje dat de verkoper ( ooit) iets had verstuurd naar rotterdam ( ik woon in limburg) voldoende bewijs om mijn claim af te wijzen . Er stond geeneens bij wat hij eigenlijk had verkocht aan rotterdam noch een naam of adres naar wie …

Het enige wat soms helpt is een telefoonnummer en bellen met verkoper voordat je het geld overmaakt ( kan je hem tenminste nog ‘s nachts stalken al hij niet levert :-) )
of inderdaad ophalen

Tja oplichters …
 
Back
Top