Akai s1100 OS laden via Gotek?

Paardenstaart

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2017
Berichten
354
Hi

Ik vond online OS 4.3 met een OS Maker. (Link: Akai S1100 | Sound Programming )
Dit zijn exe bestanden waarvoor ik een Windows PC nodig heb (en dus voorlopig even niet kan runnen).

Heeft iemand een idee hoe ik deze OS in mijn s1100 kan laden? Hij heeft een werkende Gotek USB reader en USB stick met images.

De EPROM zelf is geloof ik 2.0. Ik kan een verse chip bestellen in het buitenland, maar met de Gotek lukt het misschien ook. :)
Ik vermoed dat ik de eerste image als opstartdiskette moet configureren.

Alle tips zijn welkom

Thx
 
Laatst gewijzigd:
Op de S900/950 en S3000i werkte het met het OS als volgt:
- Geen diskette in de diskdrive bij aanzetten, dan boot de sampler vanaf de ingebouwde ROM/EPROM
- Wel een diskette in de drive, dan boot de sampler met de OS die op dat schijfje staat. Volgens mij kon je de S3000 ook zo instellen in het SCSI menu dat die de OS vanaf SCSI inlaad.(en mogelijk ook van floppy, maar heb het niet bij de hand hier)
Als je dus een diskette met de gewenste OS kan regelen moet je die dus omzetten naar een image voor de USB. Zou dan vervolgens met handmatig inladen moeten lukken, mogelijk kan dit ook met een Gotek automatisch maar dat weet ik niet.

En nog even een aanvulling. Veel van de programma's die een image omzetten naar een diskette of andersom hebben een echte diskdrive nodig en werken vaak niet met een USB exemplaar helaas....
 
Back
Top