32bit plugins draaien op M1 Mac's

wes2819

Stamgast
Lid sinds
30 april 2006
Berichten
146
Locatie
Eindhoven
Ik wilde even mededelen dat 32bit plugin's gewoon op M1 Macjes draaien (via Rosetta).
Dit tot mijn grote verbazing.
Ben geen IT held, maar ik zag berichten in het verleden dat er geen 32bit plugin support zou zijn.
Had Albino 3 en OP1 drum utility al opgegeven, en een nieuwe Mac gekocht (macOS Monterey).
Toch even geprobeerd te installeren en te openen in Renoise, en warempel, deze waren zichtbaar en te gebruiken :)
 
Kan je 32-bit VST's en 32-bit AU's gebruiken? En kan dat binnen een M1 native DAW? Of moet alles dan via Rosetta draaien?

Balen trouwens dat sommige 64-bit plugins niet goed draaien op de oude Intel Macs. Camelphat laat bijvoorbeeld geen GUI zien op OS versies na Mojave. (Catalina, Big Sur en Monterey). Dat zal op de M1 Macs ook wel zo zijn...
 
Laatst gewijzigd:
Kan je 32-bit VST's en 32-bit AU's gebruiken? En kan dat binnen een M1 native DAW? Of moet alles dan via Rosetta draaien?

Balen trouwens dat sommige 64-bit plugins niet goed draaien op de oude Intel Macs. Camelphat laat bijvoorbeeld geen GUI zien op OS versies na Mojave. (Catalina, Big Sur en Monterey). Dat zal op de M1 Macs ook wel zo zijn...
Rosetta kicked automatisch in schijnbaar (onder water, geen extra handelingen nodig). Je kunt plugins installeren zoals je normaal gewend bent en direct gebruiken in je DAW (in mijn geval Renoise en Reason). Volgens mij gebruikt het wel iets meer CPU vanwege de 2 traps raket voor die Plugins. Maar het werkt perfect, ik ben er erg blij mee. Albino 3 gebruik ik zowat dagelijks.
 
Ik, en veel poco users, willen dat wel eens weten, of de powercore op de M1 gaat werken? k heb zelf geen M1 ter beschikking,
Vanaf catalina (64 bit only) ging de poco ni meer,
 
Ik moest even Powercore googlen. Volgens mij bedoel je TC Powercore. Dit is hardware waarvoor je besturingssoftware voor moet installeren. Ik ben bang als dit niet ondersteunt wordt voor M1, dit niet gaat werken op een M1 mac. Dit is wat anders dan puur software.

Zelf gebruik ik een UAD audio interface en deze is sinds een klein poosje M1 compatible.
 
Laatst gewijzigd:
bwa, en idd, maar 't is te proberen waard,,

idd de tc powercore firewire units met de 32bit plugins,,

Op m'n v2012 macs gaat big sure ni meer, zal mss eens op een v2018 proberen, een M1 ga ik nu wel ni kopen,,
 
Monterey start niet vanaf ext usb sata ssd,,
tja, jammer,,

de interne catalina ga ik nog niet updaten, ivm win 10 bootcamp die nu op punt staan,
En mss blijft dat wel werken,, maar toch,,

Okey, kweet niet of ze dat al hebben geprobeerd op de FB Powercore group
 
Ik zie op de site van TC dat Powercore sinds 2017 niet meer wordt ondersteunt. Dat is wel balen.
Snap dat je je workflow/plugins met niet wilt opgeven + investering niet wilt verliezen.
Zijn volgens mij 2 dingen die je kunt doen:
- OS bevriezen en nooit meer updaten, en huidige programma's/plugins gebruiken
- Powercore opgeven

Ik hoop niet dat UAD ooit de apollo gaat opgeven, dan zit ik met hetzelfde probleem.
Moet wel toegeven dat ik maar een paar Plugins van UAD gebruik. Voor het merendeel gebruik ik Fabfilter plugins.
Heb teveel geld gespendeerd tijdens Black Friday voor Plugins die ik nooit gebruik.
Ben gaan minimaliseren met Plugins, werkt een stuk prettiger + ik leer te gebruiken wat ik heb.
 
jaja,
die powercore was een tip van mn lokale muziek maat, en ik vind dat cooler dat een hardware synth
ik wil mn diy edit mix en mastering met de poco verder doen, en de ouderen tracks kunnen blijven editen zoals ze waren

de uad plugins zijn vooral emulaties en ik ken de originele hardware niet

okey, on topic,,
 
Back
Top