[exotische dansmuziek] Tweede track: zeevonk!

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.060
Locatie
IJmuiden
Na mijn eerste track voor de synthforum contest, die me heeft aangezet om eens wat af te maken, lijk ik de smaak te pakken te krijgen. Er is een tweede track online!

We blijven op het eiland, maar dit keer mag er gedanst worden.



De intentie was dus om wat catchy en dansbaars te maken en verder te gaan met melodie en akkoorden.

Is tot stand gekomen met reaper, pigments, zebra2, korg wavestate, drum samples van @Harry Turtle, wat percussie samples op de machine mikro mk3 en een zooitje effect plugins.

Hoop dat het je voetjes van de vloer kan krijgen ;)
 
Wat een toffe opvolger van Schelpdier! Zo onbevangen en vrolijk als een SpongeBob :)

De mix is prima in orde - wat ik razend knap vind, voor een tweede track. Pfffoeh. Drums misschien wat droog, komt wel, kleine stapjes.

Tip om in track 3 te onderzoeken: panning. Door de effecten is er een stereo-beeld, maar de geluiden zelf lijken allemaal in het midden te staan. Daar kan je nog veel ruimte mee pakken, letterlijk en figuurlijk..
 
Dank voor de positieve feedback!

Ja, goede punten. Dacht dat de gepande delay effecten zouden volstaan, maar kan idd allemaal een stuk ruimtelijker. Beetje zuinig geweest met de reverb ook. Ik denk eraan om toch nog wat te verbeteren aan deze track, en om dan soundcloud pro te nemen om een nieuwe versie te uploaden. Hoorde hem net op andere speakers en toen kwam de counter melodie in het refrein ook nogal vreemd uit de verf.
 
Heb wat meer panning ge-automate, beetje extra reverb op de drums, melodie van de lead verbeterd...nu suf geluisterd, later wellicht nog een update :D

Komt nog een nieuwe AI visual aan als afbeelding voor soundcloud. AI voor de luie grafisch ontwerper.
 
Wat een vrolijkheid!
Ik heb de eerste versie niet gehoord maar dit pant er stevig op los.
Net als je vorige track zit er weer een duidelijke overgang in, maar minder drastisch, dat is wel jouw stijl aan het worden zo.
Supersaw ben ik niet zo fan van, hoewel vanaf 3.07 zou een vraag/antwoordspelletje met de percussie wel weer leuk zijn.
 
Wat een vrolijkheid!
Ik heb de eerste versie niet gehoord maar dit pant er stevig op los.
Net als je vorige track zit er weer een duidelijke overgang in, maar minder drastisch, dat is wel jouw stijl aan het worden zo.
Supersaw ben ik niet zo fan van, hoewel vanaf 3.07 zou een vraag/antwoordspelletje met de percussie wel weer leuk zijn.
Dank voor het luisteren. Hoorde hem nog op op m'n senheiser hd25 koptelefoon, en daarop vond ik de panning dan weer veel te veel :D

Ja die overgang...dat is een beetje voortgekomen uit mijn 'ik weet niet veel van componeren dus ik probeer een basis pop muziek structuur aan te houden', en dat probeer ik dan een beetje verrassend in te vullen. Kan er wellicht een stijl dingetje van maken, ja.

Die supersaw, bedoel je de sound opzich of de melodie? Ik ben nog niet helemaal tevreden met de melodie, maar vind de sound wel leuk, probeerde een rave sound in een meer modern jasje te gieten, ofzo.
 
Toch nog aan het sleutelen gegaan aan deze. Was niet echt tevreden met de lead melodie in het refrein, dus dat maar opnieuw geprobeerd. Supersaw toch van de hand gedaan en gebleven bij de steel drum sound. Wel meer tevreden met de nieuwe melodie, maar wellicht toch wat te anders dan de andere secties. Nouja, goed, ik laat het hier bij!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top