déja vu

soyzone

Stamgast
Lid sinds
9 augustus 2012
Berichten
158
Locatie
gent / roeselare
Ik weet niet of anderen zich hierin herkennen, maar het overvalt me al eens, dat 2 seconden van een bepaald nummer, of ook wel van een film, of zelfs een fractie van die tijd, een bepaalde tweeklank, een textuur ... me doen denken aan een eerder gehoord nummer.
Verschrikkelijk als je dan perfect weet hoe dat origineel nummer ging, maar niet kent van naam.
(Toen ik nog meer naar hiphop luisterde, vielen me soms spontaan flarden te binnen van een tekst, maar dit terzijde)

Zeker als het een nummer is, dat in lang vervlogen tijden misschien gewoon passeerde op Mtv (de oertijd) en waar je misschien niet van hield, misschien was het niet het genre waar je toen naar luisterde, misschien was het een artiest die je tegenstond maar met één goed nummer, enz...

Vandaag gebeurde het met dit;



en ik kon bijna niet geloven dat ik het ook vond;


Voor de liefhebbers.

P.S.
er is een soort "herwaardering" voor digitale geluiden (te zien aan de renaissance van digitale modules en Fm, wavetable/sequencing en vector synths) en daar wou ik al eens een andere post voor aanmaken, maar wat me opviel bij dit nummer is dat bel/clavecimbelklanken, en vooral met een dergelijke "speeltechniek" (generatieve melodieën, arpeggio's, s+h ...) het eigenlijk niet zoveel uitmaakt of het digitaal is of niet.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top