Roland MKS-100 welke riem op quickdisks?

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Vraag:

Ik wil de quickdiskdrive van een nieuwe riem gaan voorzien. Is dit een platte brede riem, of een vierkante (1mm²)?

Ik vraag dit graag vooraf ik hem open. Ik heb vorig jaar een MD-280 van Akai opengedaan en daarsat een kleine vierkante riem op, en ik hadden platte brede besteld omdat ik dacht dat alle quickdisk drives hetzelfde waren (en bestelde dus een riem voor een famicom). Niet dus.

Ik weet dat ik een hotel installeren kan, maar ik heb nu eenmaal een fetisj voor fragiele obscure analoge media.

Iemand die dit weet? Dank bij voorbaat!!!!

PS: op Google en YouTube is surtout weinig info over de MKS-100 beschikbaar, de service manual brengt geen soelaas helaas... En daar waar het de quickdiskdrive behelst zie je hem wel vervangen worden, maar niet geopend worden ..
 
Ik denk dat mijn 280s verschillen tov elkaar… voor zover ik,herinner hebben ze een andere riem elk.
of was dat de 700 vs de 612... ik,heb er nl 3, weet t niet meer. Het was either way geen succes, so i went usb
 
Na twee faulty 280's denk ik ook maar voor usb te gaan.
Excuses maar ik kan niet verder helpen, wil het anders ook wel graag weten als iemand riemen beschikbaar heeft :duivels:
 
ik kan een sale out doen, 2 MD280's (lees: 3 Qd's (2* dus vd md280 en een keer vd s700) uit elkaar gevezen met verse riemen in 2 QD's
Prijs dan voor 't ganse lot, meer plaats in de kelder voor mij :D
Vermits ik naar USB ging op zowel de 612 of de 700 is het 'kopen as is, geen idee of 't werken zal met of zonder TLC)
N prijsje? 90 euro TAKES IT ALL (dus de 3 QD's en de 2 behuizingen vd md280 incl organen haha, en voorzien van 2 nieuwe riemen op 2 QD's)
 
Sorry voor de late reactie. Ik heb wel interesse. Kan je me je adres nog eens doorsturen klinkske? (Ben al eens bij je thuis geweest voor de quickdisks)
 
Back
Top