Dag allen!

Ellesetnibor

Nieuwkomer
Lid sinds
11 oktober 2021
Berichten
3
Locatie
Arnhem
Hoihoi,

Na jarenlang lurken op voornamelijk engelse fora stuit ik ineens op jullie deze club. Voelt toch meteen wat vertrouwder!

Mijn naam is Robin, ik ben 29 jaar en experimenteer al sinds m’n puberteit met verschillende soorten electronische muziek, uiteindelijk is dit uitgegroeid tot een diepe passie voor techno, drones, synths en apparatuur.

Ben ooit begonnen met Eurorack, heel veel plezier mee gehad maar ik merkte de laatste tijd (vooral dankzij de corona-maatregelen, 3 hoeraatjes voor werken de evenementen sector) dat het toch teveel geld voor te weinig return was.

Momenteel bezig met het verzamelen en opbouwen van een op hardware gerichte studio. Wil het liefst helemaal zonder computer produceren, maar is voorlopig nog ff te duur.

Recent aangeschaft:

JV-2080
S3000xl
Mackie CR1604
Alesis 3630
MDX2100
Quadraverb

Zal waarschijnlijk vooral lurken of vragen stellen voorlopig.

Dank voor het lezen en ik hoop hier veel te kunnen leren :)
 
[Ellesetnibor : Momenteel bezig met het verzamelen en opbouwen van een op hardware gerichte studio. Wil het liefst helemaal zonder computer produceren, maar is voorlopig nog ff te duur.]
Lijkt me dat een op hardware gerichte studio toch niet zo duur hoeft te zijn. De drie synth`s die ik heb kosten bij elkaar nog geen €600 Voor hardware samplers heb ik wel het dubbele uitgegeven.
Maar synthesizers waren er ook veel eerder. De betere samplers zijn pas na ongeveer het jaar 2000 beter geworden en de moeite waard.
 
omenteel bezig met het verzamelen en opbouwen van een op hardware gerichte studio. Wil het liefst helemaal zonder computer produceren, maar is voorlopig nog ff te duur.

Lijkt me dat een op hardware gerichte studio toch niet zo duur hoeft te zijn.

Welkom Robin.
Ben het wel eens met @jserle, tegenwoordig is techniek niet zo duur meer als een paar decennia terug en als je op de marktplaats kijkt naar wat tweedehands dan moet dat te doen zijn, zeker als je eerst met eurorack begonnen bent want dat is toch een prijzige hobby.
Als je kijkt naar wat analoge synths kosten tegenwoordig dan kost het je de kop niet, of je moet bijv een Moog one willen hebben of een paar ouwe collector items dan wordt het anders natuurlijk.
 
Haha klopt zeker! Denk dat “duur” een vrij subjectieve betekenis heeft. Heb de afgelopen 1,5 jaar van een tozo rond moeten komen en dan is eigenlijk alles duur, haha. Inmiddels druppelen de klusjes weer binnen gelukkig.

Behringers clones (love m or hate m) en jaren 90 samplers/synths/fear maken de reis in ieder geval een stuk makkelijker (en interessanter)

Momenteel aan het sparen (en zoeken naar) voor een mackie 8bus mixer. Zag toevallig hier ergens op t forum dat iemand daar een paar van gaat reviseren.

Mag ook best een tijd duren voor alles bij elkaar is hoor.
 
Welkom Robin.
Ben het wel eens met @jserle, tegenwoordig is techniek niet zo duur meer als een paar decennia terug en als je op de marktplaats kijkt naar wat tweedehands dan moet dat te doen zijn, zeker als je eerst met eurorack begonnen bent want dat is toch een prijzige hobby.
Als je kijkt naar wat analoge synths kosten tegenwoordig dan kost het je de kop niet, of je moet bijv een Moog one willen hebben of een paar ouwe collector items dan wordt het anders natuurlijk.
“duur” een vrij subjectieve betekenis heeft. < zeker !

Van nog al "gewilde" spullen gooien ze zomaar twee derde boven op de prijs. (Bax)
Een 404SX die ik voor door de driehonderd euro kocht (nieuw) zit nu tegen de vijfhonderd. Voor de 404A En ik moet het verschil nog ontdekken behalve dat je er volgens de specificaties een SD kaart in kan stoppen waar veel meer op kan. Daar heb je ook vrij weinig aan. (`k probeerde het niet.) Behalve dan als je als dj je hele platencollectie plaat voor plaat onder een enkele toets wilt kunnen oproepen.
Dan is SD 64Gig wel leuk. Een moderne jubox zeg maar . . En dan kun je nog niet eens ergens midden of op het eind van een single opstarten / beginnen. Maar er schijnt een nieuwe aan te komen met meer mogelijkheden.
Met aanschaf van hardware synthesizers is het zo, dat als je geduld hebt, dat , dat de eerste winst is, op de lange duur.
 
Back
Top